اخبار

آیین افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری لرستان/ تأکید دکتر عزیزی بر پژوهشهای کاربردی در خدمت تولید ملی

۱۳۹۷/۰۹/۲۴

 

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان گفت:«پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین، در خدمت تولید ملی، شعار امسال هفته پژوهش و فناوری استان لرستان است».

دکتر خسرو عزیزی در آیین افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان که بعدازظهر روز شنبه، 24 آذرماه، با حضور معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهندس گودرز امیری، افتتاح شد در جمع خبرنگاران گفت:«نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان با تعداد 54 غرفه به مدت یک هفته در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست و دستگاههای اداری و اجرایی استان و پژوهشگران، طرحها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری خود را که در راستای چالشهای استانی تهیه شده اند عرضه کرده اند».

دکتر خسرو عزیزی تشریح کرد:«در کنار این نمایشگاه، کارگاههای مختلف پژوهشی در جهت ارتقای کمیت و کیفیت پژوهش، برگزار می شود».

وی خبر داد:«در مراسم اختتامیه نیز که با حضور استاندار لرستان برگزار خواهد شد از پژوهشگران برتر استان لرستان، تجلیل خواهد شد».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«معاون محترم اقتصادی استاندار لرستان جناب آقای مهندس امیری به مدت دو ساعت از نمایشگاه بازدید کرد که نشاندهنده اهمیت پژوهش و فناوری، نزد مقامات ارشد اجرایی استان است».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«عمده دستاوردهای پژوهشی این نمایشگاه در راستای توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای استانی و رفع چالشهاست؛ مثلاً بحث داروهای گیاهی در استان، یک ظرفیت درون استانی است و عمده پژوهشهای این حوزه به صورت کاربردی در این نمایشگاه عرضه شده اند».

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، بیان داشت:«هدف، این است گسست بین پژوهش و اجرا را از بین ببریم و ادارات و دستگاههای اجرایی استان، از پژوهشهای کاربردی برای رفع چالشهای مرتبط با حوزه کاری خود استفاده نمایند».

گفتنی است نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان به مدت یک هفته از تاریخ شنبه 24 آذرماه در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست.


 


۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰
۳۱۱۸ بازدید