اخبار

دیدار سفیر اندونزی در ایران با رئیس دانشگاه لرستان

۱۳۹۷/۰۹/۲۱

 

سفیر اندونزی در ایران، با رئیس دانشگاه لرستان، دیدار کرد.

اکتاوینو علیمودین، سفیر اندونزی در ایران، در دیدار با دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، بر گسترش همکاری‌های علمی _ آموزشی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی، تأکید نمود.

در این دیدار که ظهر روز چهارشنبه، 21 آذرماه در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان انجام شد، سفیر اندونزی در ایران، گفت:«با انجام اینگونه سفرها به دنبال راهکارهای موثرتر و بهتر برای گسترش روابط علمی دانشگاه‌های کشور اندونزی با دانشگاه لرستان هستیم».

اکتاوینو علیمودین تصریح کرد:«استان لرستان، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالایی در زمینه‌های متعدد دارد و باید تلاش کنیم از داشته‌های همدیگر استفاده نماییم و امیدوارم اینگونه سفرها دستاوردهای خوبی برای هر دو طرف داشته باشد».

وی اظهار داشت:«گسترش همکاری‌های علمی دوجانبه، باعث کمک هرچه بیشتر به توسعه اقتصادی می شود». 

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز با اشاره به تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی، بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه لرستان در جهت تقویت روابط دو جانبه علمی _ آموزشی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور اندونزی تأکید نمود.

دکتر عزیزی تصریح کرد:«دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری، روابط خود با دانشگاه‌های سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی را گسترش دهد».

وی توضیح داد:«خوشبختانه تفاهم‌نامه‌های علمی، پژوهشی خوبی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های سایر کشورها از جمله آلمان و اندونزی منعقد شده است که می‌توان به عقد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه رادن فتح اندونزی اشاره نمود».

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«در حال حاضر تعداد 4 دانشجوی اهل کشور اندونزی، در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«جذب دانشجوی خارجی از جمله برنامه‌های دانشگاه لرستان برای تقویت و گسترش همکاری‌های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های سایر کشورها و در راستای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی است».

مدیر گروه همکاری‌های بین‌المللی علمی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی‌کن‌کبود، نیز در سخنانی، بر تقویت تبادلات فرهنگی و علمی بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی تأکید نمود.

در این دیدار، همچنین بر پیگیری بیشتر برای اجرای دقیق تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه لرستان و دانشگاه رادن فتح اندونزی، تأکید شد.

سفیر اندونزی در ایران، اکتاوینو علیمودین، از خوابگاه ویژه اسکان دانشجویان خارجی دانشگاه لرستان نیز بازدید و با دانشجویان اهل اندونزی، گفت‌وگو نمود.



 


۱۳۹۷/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰
۳۰۴۴ بازدید