اخبار

پایان دومین رویداد ملی «استارتاپ ویکند» و معرفی تیم های برتر

۱۳۹۷/۰۹/۱۷

 

  دومین رویداد ملی «استارتاپ ویکند»، که با موضوع ایده‌پردازی در راستای برندسازی صنایع خلاق و فرهنگی لرستان و به میزبانی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، با معرفی سه تیم برتر، به کار خود پایان داد.

 استارتاپ ویکند (startup weekend) با رویکرد ایده‌پردازی و با طرح 118 ایده به مدت سه روز، از چهارشنبه تا جمعه، و با همکاری مشترک بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه لرستان و سایر ادارات استان، برگزار شد که در مرحله اول و با رأی داوران، تعداد 14 ایده به مرحله نهایی راه یافتند و از بین این 14 ایده که به صورت تیمی حضور یافته بودند، سه تیم به‌عنوان تیم‌های برتر انتخاب شدند و جوایزی به این تیم‌ها اهدا شد.

رویکرد این رویداد ملی، ایده‌پردازی و کارآفرینی است. (ایدوکا)

مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم‌الدین الماسی، در این رابطه، می‌گوید:«اینگونه رویدادها را باید تقویت کنیم؛ زیرا ایده‌پردازان، ایده‌های خود را در یک محیط علمی مطرح می‌کنند و ایده‌های برتر هم مورد حمایت قرار می‌گیرند».

دکتر الماسی، تشریح کرد:«اینکه جوانان و دانشجویان، جسارت‌های لازم برای ارائه ایده‌های خلاقانه را داشته باشند یک روند مثبت در جامعه ماست و دانشگاه لرستان نیز از طریق مراکز رشد و مرکز کارآفرینی، از ایده‌های برتر حمایت می‌کند تا در نهایت، ایده‌پردازی به تجاری‌سازی منتهی شود».

گفتنی است در این رویداد که تیم‌های مختلف از استان‌های مختلف در آن شرکت کردند، ایده‌پردازان ایده‌های خود و مدل کسب و کار مرتبط با ایده‌‌ی خود را مطرح می‌کردند و این ایده‌ها مورد ارزیابی داوران قرار ‌گرفت که در نهایت، سه تیم به عنوان تیم‌های برتر انتخاب شدند.

اسامی سه تیم برتر:

تیم اول: تورآسو.

تیم دوم: healhthy body

تیم سوم: به صورت مشترک: «کَل‌کَل» و «پِت‌وِت».  

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، دکتر حمزه امیری نیز در سخنانی که در مراسم اختتامیه این رویداد ملی بیان نمود، چنین رویدادهایی را یک فضای خود برای بیان ایده‌ها دانست.

وی تصریح  کرد:«استقبال از این رویداد استارتاپی، خوب بود و بنیاد نخبگان استان لرستان نیز همواره از ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌ها حمایت نموده است».

آیین اختتامیه این رویداد ملی، غروب روز جمعه 16 آذرماه، برگزار شد.




۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰
۳۰۹۴ بازدید