اخبار

پیام رئیس دانشگاه لرستان به مناسبت روز دانشجو

۱۳۹۷/۰۹/۱۵

 

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، در پیامی، فرارسیدن روز دانشجو (16 آذرماه) را شادباش گفت.

متن پیام رئیس دانشگاه لرستان، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن روز دانشجو (16 آذرماه)  را به همه دانشجویان و دانشگاهیان استان لرستان، شادباش می‌گویم.

گرامی میداریم یاد و خاطره سه شهید دانشجو، قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت‌رضوی را که در سال 1332، در مقابل استعمار، به سرکردگی آمریکا و استبداد پهلوی، به‌ پا خاستند و 16 آذرماه، به یاد جانفشانی‌های این سه شهید راه استقلال و آزادی، به‌نام روز دانشجو، در تاریخ سیاسی کشور، ماندگار شد.

بی‌تردید، دانشجویان، یک قشر پیشرو، حق‌گو، دین‌مدار، اخلاق‌مدار و مطالبه‌گر هستند و نقش‌های مهمی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، دوران دفاع مقدس و پیشرفت‌های متعدد علمی کشور، داشته‌اند.

 روحیه استعمارستیزی، آزادی‌خواهی و مطالبه‌گری را که همیشه از خصوصیات دانشجویان بوده است، بایستی بیش از پیش، در محیط‌های دانشگاهی، تقویت نمود.

همچنین، تداوم راه و زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و دانشجویان، یک رسالت همیشگی برای همه ماست.

امیدوارم دانشجویان عزیز، همچون گذشته، با خلاقیت‌ها و نوآوری‌های علمی خود، دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف پیشرفت را، گسترش داده و پیوسته، با کوشش‌های علمی و پژوهشی دانشگاهیان، افق‌های تازه‌تری‌ در مسیر اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی، نمایان شود.   

بار دیگر، روز دانشجو را به جامعه دانشگاهیان، شادباش می‌گویم.

رئیس دانشگاه لرستان: خسرو عزیزی

 


 


۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۰
۲۹۲۶ بازدید