اخبار

بازدید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان از دومین جشنواره خیریه همویار دانشگاه لرستان/ تأکید پرویزپور بر تقویت هرچه بیشتر فضای نشاط اجتماعی و کرسی های آزاداندیشی

۱۳۹۷/۰۹/۱۱

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان و معاون وی، از دومین جشنواره خیریه غذای همویار که در دانشگاه لرستان برپاست، بازدید کردند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ناهید پرویزپور، و معاون وی، خاتون چاغروند، از دومین جشنواره خیریه غذای همیار، برای کمک به بیماران هموفیلی، که در راهروی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان برپاست، بازدید کردند و با خرید غذا، از این حرکت نیکوکارانه، حمایت نمودند.

این بازدید، ظهر روز یکشنبه، 11 آذرماه انجام شد و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، پرویزپور، تصریح کرد:«دانشگاه لرستان در زمینه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، اقدامات خوبی انجام داده است و در این زمینه، جایگاه شاخصی دارد و اینگونه حرکت‌های نیکوکارانه و خیرخواهانه را باید در سطح جوانان و دانشجویان، گسترش داد».

پرویزپور، تشریح کرد:«مدیریت امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، این آمادگی را دارد که همکاری‌ها و ارتباطات خود را با دانشجویان، به ویژه دانشجویان دختر، گسترش دهد و از نقطه‌نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات، استقبال می‌کنیم».

 وی افزود:«از ویژگی‌های تربیت اسلامی _ ایرانی، تقویت و ترویج حرکت‌های جمعی نیکوکارانه، همچون برگزاری اینگونه جشنواره‌هاست و فرهنگ کمک به دیگران و نوع‌دوستی را بایستی، همیشه در جامعه، تقویت نماییم».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، توضیح داد:«دانشجویان، پدران و مادران آینده هستند و این مهم است که در دوران دانشجویی، فعالیت‌های نیکوکارانه تقویت شوند و دانشجویان که آینده‌سازان مملکت‌اند در چنین حرکت‌های پسندیده‌ای، مشارکت داشته باشند».

وی از عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، اظهار رضایت نمود.

ناهید پرویزپور، اظهار داشت:«برگزاری چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی، باعث تقویت روحیه نشاط اجتماعی در سطح دانشجویان می‌شود و در زمینه تقویت نشاط سیاسی نیز باید برنامه‌هایی همچون برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را، که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، در دانشگاه‌ها گسترش داد تا روحیه نقد منصفانه و مطالبه‌گری را در سطح دانشجویان، گسترش بدهیم».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، فرا رسیدن روز دانشجو را، پیشاپیش، شادباش گفت.

وی ادامه داد:«دانشجویان، همیشه باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند و از بی‌تفاوتی، پرهیز کنند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، خبر داد:«برنامه‌ریزی نموده‌ایم که موضوعات و برنامه‌های مرتبط با گفت‌وگوی بین نسلی را در سطح دانشجویان، اجرا نماییم».  

 در این بازدید، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، و مسئولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، امید سلیمانی، هبت‌اله افخمی و مهدی امید، همچنین خانم‌ها: موسوی، صالحی، نژادفرد و نماینده کانون همویار استان لرستان، خانم شکاری، در رابطه با فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی و فعالیت‌های خیریه، توضیحاتی ارائه نمودند.

از جمله اینکه:

_ تعداد 14 کانون فرهنگی در دانشگاه لرستان فعالیت می‌کنند.

_ تشکل‌های دانشجویی نیز با تنوع دیدگاه‌هایی که دارند آزادانه و در چارچوب قانون به فعالیت مشغول هستند.

_ برنامه‌ها و مراسمات متعدد مذهبی در سطح دانشگاه برگزار شده که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین دانشجویان است.

_ ضرورت دارد با همکاری استانداری لرستان، تعداد کارگاه‌های آموزشی مختلف در زمینه‌های متنوع از جمله بانوان و خانواده برای دانشجویان در زمینه‌های مختلف، برگزار شود.  

_ خوشبختانه حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، پیشتاز اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی _ هنری در دانشگاه بوده است.

_ به‌صورت منظم، اردوهای دانشجویی برگزار می‌شوند که خود، یک گام مهم در راستای تقویت نشاط اجتماعی در میان دانشجویان است.

_ جلسات مختلف پرسش و پاسخ دانشجویان با هیئت رئیسه دانشگاه لرستان برگزار شده است و ریاست محترم دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، نیز از اینگونه برنامه‌ها حمایت نموده است که گامی است در راستای تقویت فرهنگ پاسخگویی و مطالبه‌گری.

گفتنی است این جشنواره، با همکاری مشترک کانون هموفیلی ایران، نمایندگی استان لرستان، و کانون هلال احمر دانشگاه لرستان در حال برگزاری است.

همچنین، پرویزپور و چاغروند، از نمایشگاه نقاشی (آبرنگ) دانشجوی رشته فیزیک دانشگاه لرستان، عارفه دریکوندی، بازدید کردند.




۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰
۳۴۲۶ بازدید