اخبار

برگزاری نشست‌های تخصصی «کافه‌ی کارآفرینی» دانشگاه لرستان/ گفت‌وگو با دکتر الماسی

۱۳۹۷/۰۸/۲۸

 

سلسله نشست‌های تخصصی «کافه‌ی ‌کارآفرینی»، با محوریت «تبیین عناصر اکوسیستم کارآفرینی»، برگزار شدند.

هفته آخر آبان ماه، هفته جهانی کارآفرینی است.

این سلسله نشست‌های تخصصی، با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، و مدیریت «ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان»، و براساس برنامه‌ی زمان‌بندی ذیل، برگزار شدند:

_ دوشنبه، 21 آبان‌ماه، «کارآفرینی و کسب و کار»، از ساعت 9 تا 12، سالن کنفرانس طبقه اول دانشکده علوم اقتصادی و اداری.

_ سه‌شنبه، 22 آبان‌ماه، «کارآفرینی و خوداشتغالی»، از ساعت 9 تا 12، سالن کنفرانس طبقه اول دانشکده علوم اقتصادی و اداری.

_ یکشنبه، 27 آبان‌ماه، «کارآفرینی و فرهنگ مشاوره»، از ساعت 9 تا 12، سالن کنفرانس طبقه همکف دانشکده علوم اقتصادی و اداری.

مدیر «ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان»، دکتر سیدنجم‌الدین الماسی، می‌گوید:«اینگونه نشست‌های تخصصی در راستای تقویت کارآفرینی برگزار شدند و یکی از اجزاء مهم دانشگاه نسل سوم، موضوع کارآفرینی است».

دکتر الماسی، توضیح می‌دهد:«دانشگاه‌های نسل سوم، دانشگاه‌هایی هستند که کارآفرینی و مهارت‌آموزی را آموزش می‌دهند».

وی تشریح می‌کند:«بین دانشگاه لرستان و سایر مراکز اداری، آموزشی، اقتصادی و صنعتی استان، تفاهم‌نامه‌های متعددی برای تقویت کارآفرینی و مهارت‌آموزی دانشجویان، منعقد شده است».

دکتر الماسی، تشریح کرد: «در این جلسات ضمن تشریح و تبیین اهمیت کافه‌های کارآفرینی در زمینه کسب و کار و خوداشتغالی جوانان، بحث و تبادل نظر شد و در جلسه سوم با دعوت از مشاورین کارآفرین مشاوره‌های لازم به صاحبان ایده داده شد».   

مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان اظهار داشت: «به امید روزی که کافه های کارآفرینی در سطح کشور و با کارآیی بالا در جهت اشتغال جوانان فعال شوند. کافه‌های کارآفرینی مکان‌هایی هستند که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب پذیرای تمامی افراد جویای کار خواهند بود».  

دکتر الماسی گفت: «در این کافه‌ها سرمایه‌گذاران، منتورها، مشاوران و کارآفرینان موفق حضور خواهند یافت تا به جوانان در جهت گسترش اشتغال، کمک کنند».

وی خبر داد :«با مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان، اولین کافه‌ی کارآفرینی شهر خرم‌آباد در محل خانه جوانان، واقع در خیابان انقلاب، روبروی کوچه ۶ آراسته، به‌زودی افتتاح خواهد شد».




۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰
۲۵۶۰ بازدید