اخبار

بیانیه شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای لرستان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

۱۳۹۷/۰۸/۱۲

 

بیانیه شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی.

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«هیهات من الذله»؛ یعنی 40 سال افتخار، آزادگی و نه به استکبار.

رخدادهای سرنوشت‌ساز و آموزنده سیزدهم آبان ماه در سال‌های 43،57 و 58 هر یک، سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه ملت ایران برابر استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ به شمار رفته و نشان می‌دهد هیچ قدرتی قادر نخواهد بود خواسته‌ی خود را به ملت مؤمن،انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی تحمیل کند.

بازخوانی این رخدادها و مواجهه‌ی حق با هژمونی شیطانی که آمریکا آن را نمایندگی می‌کند، با استناد به وعده‌های الهی در مبارزه با طاغوت و مصادیق فراوان تاریخی ملت ایران علیه استکبار نشان می‌دهد که عزت و اعتلای ملت ما در مبارزه دائمی با استکبار جهانی است.

از این روست که امسال سیزدهم آبان‌ماه تنها یک بزرگداشت ملی نیست بلکه به روزی بزرگ تبدیل شده است که ملت ایران با الهام گرفتن از درس‌های بزرگ قیام عاشورا، وصایای امام راحل (ره) و منویات حکیمانه و هوشمندانه مقام عظمای ولایت و رهبری بزرگ انقلاب اسلامی به عنوان نقشه راه و قطب نمای حرکت خودجوش مردمی، هیچگاه اجازه نخواهد داد عزت و استقلال میهن اسلامی در گزند خواست دشمنان، گرفتار و مورد تهدید و آسیب قرار گیرد.

این بیانیه با فصل‌الخطاب قرار دادن مواضع و منویات مقام عظمای ولایت که بیان می فرمایند:« 13 آبان، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است»، در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌های راهبردی کشور، آمریکا را مرکز اصلی شرارت و فتنه و فساد منطقه و جهان دانسته و هرگز به سردمداران نابخرد این کشور اجازه قدرت‌نمایی نخواهد داد.

امروز، ما دانشگاهیان، همه با هم، یکصدا و با دل‌هایی به هم پیوند خورده و مشت‌های گره کرده، ضمن محکوم نمودن شرارت‌های آمریکای جهانخوار، این شیطان بزرگ، حمایت همه‌جانبه‌ی همه‌ی احاد ملت، به‌ویژه دانشگاهیان را از نظام

مقدس جمهوری اسلامی، به رهبری ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای، قوای سه گانه، نیروهای نظامی و انتظامی، این مدافعان کشور و اسلام عزیز اعلام نموده و ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، مواضع خود را تا نابودی استکبار جهانی و اسرائیل غاصب، این غده سرطانی، به شرح ذیل اعلام می‌داریم:

1_ مبنای سیاست خارجی و داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران، حکمت، عزت، مصلحت و نفی سلطه بیگانه و استکبارستیزی است.

2- مقاومت، تنها راه حل در برابر زورگویی و دخالت مستکبرین است و این درسی است که از درس‌های قیام عاشورای حسین (ع )، فرا گرفته‌ایم.

3- ایمان، اخلاق و قانونمداری، مبنای کارهای علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور، به‌ویژه دانشجویان و دانشگاهیان قرار گیرد.

4- اعتماد به آمریکا برای هر امری، کاری نادرست است؛ زیرا خصومت‌ورزی دولت آمریکا علیه ملت بزرگ  و سرافراز ایران،  مستمر و محدود به یک دولت نیست.

5- نظام اسلامی ایران، مدافع صلح پایدار جهانی و روابط دوستانه با همه ی ملت‌های صلح دوست  و آزادی‌خواه جهان است.

ریشه داده‌ایم در دل خاک/ مردمان بزرگ ایرانیم

اتحاد نژاد و دین و زبان، سازه‌ای استوار می‌مانیم

«والسلام علیکم»

شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان لرستان


 


۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰
۳۱۳۲ بازدید