اخبار

دانشگاه لرستان، موفق در تخصیص اعتبارات

۱۳۹۷/۰۸/۰۷

 

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، گفت:«دانشگاه لرستان، در زمینه‌ی شاخص تخصیص اعتبارات و اسناد خزانه، موفق‌ترین در استان، بوده است».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«در سال گذشته (سال 96)، از مجموع اعتبارات بخش عمرانی دانشگاه، موفق شدیم 97 درصد و در بخش اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه هم، توانستیم 100 درصد تخصیص اعتبارات را دریافت نماییم».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«امسال نیز از محل اعتبارات هزینه‌ای و تاکنون، 36 درصد اعتبارات را دریافت نموده‌ایم و از محل اعتبارات تعمیر، تجهیز و محوطه‌سازی، و تاکنون، 41 درصد تخصیص اعتبارات را دریافت کرده‌ایم که البته قول داده‌اند در این زمینه، تخصیص 100 درصدی، محقق شود».

وی اظهار داشت:«قبلاً، در دانشگاه لرستان، صرفاً دفتری به نام ارتباط با صنعت وجود داشت؛ ولی در سال‌های اخیر، این دفتر به «مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه»، ارتقاء یافت تا ضعف‌های ارتباط بین دانشگاه و صنعت، رفع شود».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«هم‌اینک، مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه‌ی دانشگاه لرستان، دارای چند معاون است که خود، اهمیت موضوع را نشان می‌دهد».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«چندین تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و صنعت، معدن و تجارت، کشت و صنعت و پتروشیمی لرستان منعقد شده و همچنین، در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و سازمان‌های مردم‌نهاد، جلسات متعددی نیز با سازمانهای مردم‌نهاد (NGO  ها)، برگزار نموده‌ایم».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«دانشجو وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود بایستی مهارت‌های لازم را داشته باشد و خودش، بتواند کارآفرین باشد تا معضل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی، کاهش یابد و اشتغالزایی مبتنی بر مهارت‌آفرینی و کارآفرینی، در جامعه گسترش یابد».

رئیس دانشگاه لرستان، تأکید کرد:«خروجی دانشگاه بایستی در تناسب با نیازهای بازار کار باشد و در همین راستا، اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان انجام شده؛ از جمله اینکه: ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید دانشگاهی، براساس توجه به نیازها و ظرفیت‌های استانی، صورت گرفته است».



 


۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۹۳۴ بازدید