اخبار

برگزاری جلسه هماهنگی برای برگزاری دومین رویداد استارتاپی ایدوکا

۱۳۹۷/۰۸/۰۷

 

جلسه هماهنگی برای برگزاری دومین رویداد ملی استارتاپی «ایدوکا»، که قرار است آذرماه امسال، به میزبانی دانشگاه لرستان و با موضوع «برندسازی صنایع خلاق و صنایع فرهنگی لرستان»، برگزار شود، در محل اتاق کار معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، برگزار شد(صبح دوشنبه، 7 آبان‌ماه).

این «رویداد استارتاپی»، قرار است با همکاری مشترک بین بنیاد نخبگان استان لرستان و دانشگاه لرستان، اواسط آذرماه 97 ، برگزار شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، دکتر حمزه امیری و مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان، رحمان کلانتری نیز در این جلسه حضور داشتند.

دکتر حمزه امیری، در این جلسه گفت:«هدف از برگزاری اینگونه رویدادها که از نوع استارتاپی هستند آن است که از ایده‌پردازی منجر به تولید ثروت، حمایت شود».

وی تصریح کرد:«علم در سطح دانشگاه‌ها نباید فقط در سطح تئوریک باقی بماند؛ بلکه رویکرد و برنامه این است که دانشگاه‌ها به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم و حتی دانشگاه‌های نسل چهارم، حرکت کنند و اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است».

رئیس بنیاد نخبگان لرستان، تصریح کرد:«حمایت اثرگذار از ایده‌پردازی‌هایی که قابلیت اجرایی داشته باشند، منجر به تقویت واحدهای رشد فناور می‌شود».

دکتر حمزه امیری، اظهار داشت:«موضوع رویداد ملی استارتاپی امسال، «برندسازی صنایع خلاق و صنایع فرهنگی لرستان» است که شامل: فعالیت‌هایی همچون هنرهای تجسمی، سینما، غذاهای محلی، صنایع دستی و گردشگری،لباس‌ محلی و امثالهم، خواهد بود».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان نیز در این جلسه گفت:«ایده‌پردازی و فعالیت‌های استارتاپی، بایستی در تناسب با تقاضاسنجی در جامعه باشند».

دکتر فیضیان، اظهار داشت:«ایده‌پردازی و خلاقیت، بایستی در ارتباط مستمر با رفع مشکلات جامعه باشد و همچنین، مورد حمایت بخش صنعت و بخش سرمایه‌گذاری، قرار گیرد».

وی تصریح کرد:«باید کوشش کنیم ارتباط بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران، تقویت و بیشتر شود».

مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان، رحمان کلانتری نیز در سخنانی، بر تلاش بیشتر برای حمایت از «کسب و کارهای نوپا» و ترویج اینگونه کسب و کارها در استان، تأکید کرد.

وی گفت:« برای نمونه، یکی از ظرفیت‌های استان لرستان، گردشگری و صنایع دستی است؛ در این زمینه و سایر حوزه‌هایی که ظرفیت و پتانسیل درون استانی‌اند، بایستی از کسب و کارهای نوپا حمایت نمود چنین کسب و کارهایی، گسترش یابند».

معاونان فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه لرستان(دکتر فلاحی‌اصل و دکتر یونسی)، مدیر «کارآفرینی و ارتباط با جامعه‌ی» دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم‌الدین الماسی، معاون وی (دکتر لیلا اکبریان) و رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان(دکتر حسین حاتمی)، در این جلسه حضور داشتند و نقطه‌نظرات خود را در جهت هرچه بهتر برگزارنمودن دومین رویداد ملی استارتاپی «ایدوکا» _ ایده‌پردازی و کارآفرینی _ بیان نمودند.  


 


۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰
۴۰۴۲ بازدید