اخبار

اردوی آموزشی، تفریحی دانشجویان پسر نو ورود دانشگاه لرستان، برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۵

اردوی آموزشی، تفریحی دانشجویان پسر نو ورود دانشگاه لرستان، با حضور معاونان دانشگاه، در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا (ع) خرم‌آباد، برگزار شد.

این اردوی آموزشی، تفریحی، در روز پنجشنبه سوم آبان‌ماه، با حضور معاونان دانشجویی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه لرستان (دکتر یونسی، دکتر فلاحی‌اصل و دکتر رشیدیان)، و با شرکت بیش از 200 دانشجوی پسر نوورود دانشگاه لرستان و مراکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه لرستان (مراکز نورآباد و پلدختر)، همراه اجرای برنامه‌های متنوع تفریحی و ورزشی، از جمله: مسابقات طناب‌کشی، تیراندازی با تفنگ بادی، شنا و پینت‌بال، برگزار شد.

یک هفته قبل نیز، این اردو، برای دانشجویان دختر نو ورود دانشگاه لرستان، در همین مکان، برگزار شد.

اردوی آموزشی، تفریحی دانشجویان پسر نو ورود دانشگاه لرستان، از صبح روز پنجشنبه، سوم آبان‌ماه شروع شد و تا غروب این روز، ادامه داشت.

همیشه باید به فکر ایجاد نشاط و امید در جامعه باشیم

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، در سخنانی، در جمع دانشجویان پسر نو ورود دانشگاه لرستان، گفت:«همیشه باید به فکر ایجاد نشاط و امید در جامعه باشیم و نشاط و امید، از فضائل اخلاقی است».

دکتر فلاحی‌اصل، اظهار داشت:«ناامیدی یک بیماری است که نباید به ذهن جوانان راه یابد و انسان قدرتمند، هرگز ناامید نمی‌شود».

وی، تصریح کرد:«آدم‌های ضعیف، به سرعت ناامید می‌شوند».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، ادامه داد:«در دانشگاه لرستان، انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی دانشجویی متنوعی وجود دارد و رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، حمایت از فعالیت‌های دانشجویی در چارچوب قانون است».

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، به پرسش‌های دانشجویان _ مرتبط با حوزه کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی _ پاسخ داد.

المپیاد دانشجویی را به‌صورت ترمی، برگزار می‌کنیم  

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت‌اله یونسی نیز در سخنانی گفت:«تلاش می‌کنیم المپیاد دانشجویی درون دانشگاهی را به‌صورت ترمی برگزار کنیم و هدف، آن است که دانشجویان در مدت ترم تحصیلی، در فعالیت‌های ورزشی، مشارکت داشته باشند تا روحیه نشاط و امید و نیز تندرستی در سطح دانشجویان، تقویت شده و گسترش یابد».

دکتر یونسی، تصریح کرد:«به طور حتم، نقص‌ها و مشکلاتی در کار داریم؛ ولی مسیر حرکت و رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، کاستن از مشکلات است و خوشبختانه در سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در راستای رفع مشکلات، انجام شده است».

همچنین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، توضیحاتی را درباره‌ی خدمات اداره‌های رفاه، تعذیه، امور خوابگاه‌ها و تربیت‌بدنی دانشگاه،ارائه نمود و به پرسش‌های دانشجویان، پاسخ داد.

تأکید بر توسعه کیفی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان هم در سخنانی گفت:«سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توسعه‌ی کیفی دانشگاه‌هاست و رویکرد، ایجاد و تقویت رشته‌های تحصیلی، متناسب با سند آمایش منطقه‌‌ای است».

دکتر رشیدیان، افزود:«رشته‌های تحصیلی که در سال‌های اخیر در دانشگاه لرستان ایجاد شده‌اند، متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استانی بوده است؛ مثلاً، ایجاد رشته‌های محیط زیست یا شیلات، با در نظرگرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های درون استانی، بوده است».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«در حال حاضر، دانشگاه لرستان، دارای 302 عضو هیئت علمی و 9 هزار دانشجوست».

دکتر احسان رشیدیان، توضیح داد:«در حال حاضر، دانشگاه لرستان، 14 عضو هیئت علمی با رتبه‌ی استاد تمام، 72 عضو با رتبه‌ی دانشیاری، 191 عضو با رتبه‌ی استادیاری و 25 عضو با رتبه‌ی مربی دارد که به تدریس، مشغول‌اند».

دکتر رشیدیان، بیان کرد:«دانشگاه لرستان، در حال حاضر، دارای 66 رشته در مقطع کارشناسی، 83 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، یک رشته در مقطع دکترای عمومی و 45 رشته در مقطع دکترای تخصصی است».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، توضیحات توجیهی را برای دانشجویان، درباره‌ی آیین‌نامه‌های آموزشی، ارائه نمود.

دکتر رشیدیان نیز به پرسش‌های دانشجویان در رابطه با مسائل و موضوعات ذیل حوزه کاری معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، پاسخ داد.

توضیحات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

در این اردوی آموزشی، تفریحی، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، شامل: بس0یج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان، هر کدام در سخنان جداگانه‌ای، فعالیت‌های تشکل خود را برای دانشجویان پسر نو ورود دانشگاه لرستان، توضیح دادند.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان، رزاق کریمی‌راد نیز در این اردوی آموزشی، تفریحی حضور داشت و دانشجویان، برخی مشکلات صنفی خود را، با وی در میان گذاشتند.

گفتنی است اردوهای اخیر آموزشی، تفریحی دانشجویان نو ورود، با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، برگزار شدند.

 

 


۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰
۳۲۵۶ بازدید