اخبار

مهارت آفرینی دانشجو منجر به کاهش بیکاری می شود

۱۳۹۷/۰۷/۳۰

 

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی گفت: «دانشجو باید ایده را تبدیل به فناوری، و سپس آن را تجاری‌سازی کند».

دکتر عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا (لرستان)، تصریح کرد: «باید علم، منجر به تولید ثروت شود وگرنه راه به‌جایی نمی‌برد».

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه از ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای استقبال می‌کنیم، توضیح داد: «بر مبنای ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازهای استان لرستان، رشته‌های باستان‌شناسی، زیست، شیلات، گردشگری و اکوتوریسم راه اندازی شده اند».

 دکتر خسرو عزیزی در پاسخ به این پرسش که: با توجه به اینکه لرستان ظرفیت گردشگری بالایی دارید آیا نیاز است دانشکده گردشگری ایجاد شود؟ اظهار داشت: «با مدرک گردشگری و مرکز کارآفرینی در استان می‌توانیم به هدف خود برسیم؛ اما با ایجاد دانشکده گردشگری موافق نیستم؛ بلکه ایجاد رشته‌های گردشگری، اکوتوریسم و رشته‌های بین‌رشته‌ای، راه‌حل بهتری است».

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: «شرکت کشت و صنعت در استان، احیا شده است و از ظرفیت شرکت‌های هلندی برای تولید بهینه‌تر استفاده کرده که در راستای تقویت و گسترش مهارت‌آفرینی، نشست مشترکی با کشت و صنعت داشتیم تا از ظرفیت اساتید رشته دامپزشکی و باغبانی دانشگاه لرستان، استفاده شود؛ همچنین به دانشجوی لیسانس دانشگاه اجازه داده شود تا در تابستان و در ایام تعطیلات بین ترم‌های تحصیلی در کشت و صنعت لرستان، کار کند».
وی گفت: «حق‌الزحمه‌ای را وزارت به‌عنوان کارآموزی به این دانشجویان اختصاص می‌دهد و درنهایت، دانشجویان، یک مهارت را کسب می‌کنند و شغلی هم ایجاد خواهد شد».
رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد: «اگر دولت را فربه کنیم فایده‌ای ندارد؛ بلکه بایستی رشته‌های تحصیلی را متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان، ایجاد نمود؛ زیرا توسعه کیفی، مهم‌تر از توسعه‌ی کمی است».

 

 


۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰
۲۶۷۷ بازدید