اخبار

جلسه مشترک مسئولان دانشگاه لرستان و مسئولان دادگستری لرستان

۱۳۹۷/۰۷/۱۱

 

جلسه مشترک بین مسئولان دادگستری لرستان با مسئولان دانشگاه لرستان و اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با موضوع «پژوهش و چالشهای اجتماعی» برگزار شد.

در این جلسه، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی گفت:«هدف از برگزاری اینگونه جلسات آن است که نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالشهای اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود و افزایش یابد».

دکتر عزیزی افزود:«دانشگاه لرستان که در سال 56 تحت عنوان زیرمجموعه دانشگاه جندی شاپور ایجاد شد در سال 72 به برکت سفر مقام معظم رهبری به لرستان به عنوان دانشگاه ارتقاء یافت و هم‌اینک این دانشگاه، دارای 71 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، 47 رشته تحصیلی دکترا و 61 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی است».

وی تشریح کرد:«دانشگاه باید با جامعه به معنی عام و با دستگاههای اجرایی و بخشهای صنعتی به معنی خاص ارتباط مستمر و مسئله‌محور داشته باشد و در این راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان به مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی ارتقاء یافته است که یک اقدام مهم در راستای تقویت ارتباط مستمر بین دانشگاه و جامعه است».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«هرچقدر ارتباط بین دانشگاه و جامعه بیشتر بشود و دانشگاهیان نقش بیشتری در رفع چالشهای یک جامعه داشته باشند آن جامعه از سطح بیشتری از توسعه‌یافتگی بهره‌مند خواهد شد».

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت:«خوشبختانه تعاملات خوبی بین دانشگاه لرستان و ادارات استان و بخش صنعت استان برقرار است و تعاملات بین دادگستری استان و دانشگاه لرستان نیز باید بیشتر شود».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«مهارت‌آموزی را باید در سطح دانشجویان افزایش بدهیم تا دانشجویی که فارغ‌التحصیل می‌شود خودش کارآفرین باشد و دوباره به عنوان نیروی بیکار در جامعه جویای کار نشود».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«دانشگاه لرستان از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای خوبی در زمینه هیئت علمی بهره‌مند است و باید کوشش نمود پژوهشهای مختلف با رویکرد مسئله‌محوری را در حوزه چالشهای اجتماعی و اقتصادی استان لرستان افزایش داد».

گفتنی است در این جلسه، معاونان دانشگاه لرستان، مسئولان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی حضور داشتند و دیدگاهها و نقطه‌نظرات خود درباره ضرورت تقویت موضوع پژوهش و چالشهای اجتماعی را بیان نمودند.

این جلسه، صبح روز چهارشنبه 11 مهرماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد.

مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم‌الدین الماسی است که در این جلسه حضور داشت و جلسات بین بخشی برای تقویت همکاری بین دانشگاه لرستان با سایر سازمان‌ها و ادارات با محوریت این مدیریت برگزار می‌شوند.


 


۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰
۳۲۰۲ بازدید