اخبار

کلنگ زنی تقاطع غیرهم سطح ورودی دانشگاه لرستان با حضور معاون وزیر علوم و نماینده مجلس

۱۳۹۷/۰۶/۲۵

 

کلنگ ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری(دکتر نظرپور) و نماینده خرم آباد و چگنی (دکتر بیرانوندی)، بر زمین زده شد.

صبح روز یکشنبه، 25 شهریورماه، با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(دکتر محمدتقی نظرپور)، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم(دکتر جمشید اسماعیلی)، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس(دکتر محمد بیرانوندی)، معاون عمرانی استاندار لرستان(دکتر احمد مراد‌پور) و فرماندار خرم‌آباد(اسد عبدالهی)، کلنگ ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان بر زمین زده شد.

ساخت این تقاطع غیرهم‌سطح، باعث کاهش هفت کیلومتری فاصله از خرم‌آباد به دانشگاه لرستان می‌شود و مجموع اعتبار درنظر گرفته شده برای ساخت آن، 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان خرم‌آباد و چگنی _ بیرانوندی و ملکشاهی‌راد _ چهار میلیارد تومان برای این پروژه، تصویب شده است.

همچنین، سهم مشارکتی دانشگاههای پیام‌نور، دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان و استانداری لرستان هم مشخص شده که در مجموع، اعتبار این پروژه 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

نماینده خرم‌آباد و چگنی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد بیرانوندی که در آیین کلنگ‌زنی ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان حضور داشت، در جمع خبرنگاران تشریح کرد:«ساخت تقاطع غیرهم‌سطح از مطالبات دانشگاهیان و اهالی مردم منطقه کهریز خرم‌آباد است که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز گفت:«پیمانکار پروژه مشخص شده است و ساخت آن، کمک مهمی به کاهش فاصله‌ی تردد به دانشگاه لرستان و سایر دانشگاههای این منطقه است».  

گفتنی است برنامه‌ی زمان‌بندی برای ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان، 14 ماه است.

همچنین، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکترنظرپور و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر اسماعیلی از برخی بخش‌های دانشگاه لرستان از جمله سالن در حال ساخت آمفی تئاتر دانشگاه لرستان بازدید نمودند.

 

 

 


 


۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰
۴۴۴۳ بازدید