اخبار

حضور معاون وزیر علوم در جلسه شورای دانشگاه لرستان

۱۳۹۷/۰۶/۲۵

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه لرستان حضور یافت و به پرسش های اعضای شورای دانشگاه پاسخ داد.

دکتر محمدتقی نظرپور در جلسه شورای دانشگاه لرستان که صبح روز یکشنبه 25 شهریورماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد:« اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان انجام شده است».

وی بر تلاش هرچه بیشتر برای رفع مشکلات رفاهی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاهها تأکید نمود.

دکتر نظرپور به پرسش‌های اعضای شورای دانشگاه لرستان درباره‌ی مسائل مختلف دانشگاهی پاسخ داد و حاضران، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را مطرح نمودند.

قبل از سخنان دکتر نظرپور، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در سخنانی به تشریح عملکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان پرداخت و گفت:«یکی از اقدامات مهم در دانشگاه لرستان تهیه و تصویب برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق 1404 است که نقشه راه برای دانشگاه لرستان کاملاً مشخص شده است».

دکتر عزیزی افزود:«مأموریت‌گرا شدن دانشگاه لرستان از دیگر اقدامات انجام شده است و مأموریت‌‌گرا شدن باتوجه به نیازها و چالشهای استانی است تا دانشگاه بتواند نقش اثرگذارتری در رفع چالش‌ها و مشکلات استانی داشته باشد».

وی ادامه داد:«تلاش نموده‌ایم پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای مأموریت‌گرا شدن برای رفع چالش‌های استانی تهیه شوند و این پایان‌نامه‌ها از نوع پایان‌نامه‌های تقاضامحور هستند».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«سند علم و فناوری استان لرستان در حال تهیه است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند و از دیگر اقدامات این بوده است که بنیاد خیرین دانشگاه را تشکیل داده‌ایم تا مشارکت اجتماعی در راستای توسعه دانشگاه، تقویت شود و گسترش یابد».

دکتر خسرو عزیزی تصریح کرد:«توسعه کمی رشته‌های دانشگاهی باید همراه افزایش کیفیت رشته‌ها باشد و توسعه کمی به تنهایی راهگشا نیست».

وی توضیح داد:«مجوز ایجاد رشته‌های گردشگری و باستان‌شناسی و برخی رشته‌های دیگر در تناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان لرستان اخذ شده است و ما معتقدیم کشاورزی و گردشگری، دو ظرفیت مهم استان در راستای رونق اقتصادی و کاهش بیکاری هستند».

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«سهم بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان از سه درصد در سال 92 به 12 درصد بودجه‌ی هزینه‌ای دانشگاه افزایش یافته است و این یک دستاورد مهم برای تقویت پژوهش‌محوری در دانشگاه لرستان است».

وی درباره افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه لرستان هم گفت:«پهنای باند اینترنتی دانشگاه لرستان از 34 مگابیت به 160 مگابیت افزایش یافته است».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«رویکرد ما این است که بتوانیم مهارت‌آفرینی را در سطح دانشجویان دانشگاه افزایش بدهیم تا دانشجو پس از دانش‌آموختگی، بتواند خودش کارآفرین بشود و با معضل بیکاری دست و پنجه نرم نکند».

وی تشریح کرد:«مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان ایجاد شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان هم ایجاد شده‌اند تا حمایت‌های لازم از فناوران و ایده‌پردازان صورت گیرد».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و صنعت، تفاهم‌نامه‌های متعددی بین دانشگاه لرستان و مراکز صنعتی استان منعقد شده است تا رویکرد مهارت‌آفرینی و نیز مأموریت‌گرا شدن دانشگاه تقویت شود».  

گفتنی است با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم، دکتر نظرپور و دکتر اسماعیلی، ساختمان پنج طبقه‌ی مرکزی اداری دانشگاه لرستان با زیربنای 6250 مترمربع و اعتبار 9 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

همچنین، کلنگ ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان بر زمین زده شد.

اعتبار این پروژه نیز 7 میلیارد و 900 میلیون تومان است.  


 


۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰
۳۲۳۷ بازدید