اخبار

افتتاح ساختمان سازمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم

۱۳۹۷/۰۶/۲۵

 

ساختمان سازمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان افتتاح شد.

صبح روز یکشنبه، 25 شهریورماه، با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(دکتر محمدتقی نظرپور)، مدیرکل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم(دکتر جمشید اسماعیلی)، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس(دکتر محمد بیرانوندی)، معاون عمرانی استاندار لرستان(دکتر احمد مراد‌پور) و فرماندار خرم‌آباد(اسد عبدالهی)، ساختمان پنج طبقه‌ی مرکزی اداری دانشگاه لرستان با زیربنای 6250 مترمربع و اعتبار 9 میلیارد تومان، افتتاح شد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدتقی نظرپور در جمع خبرنگاران گفت:«با افتتاح ساختمان مرکزی، بخشهای اداری دانشگاه لرستان در یک ساختمان مستقل اداری، تجمیع می‌شوند».

دکتر نظرپور تشریح کرد:«افتتاح ساختمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان در راستای کاهش کمبودها در فضاهای آموزشی و اداری این دانشگاه است».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز در این آیین و در جمع خبرنگاران، توضیح داد:«با افتتاح این ساختمان، همه‌ی بخش‌های اداری دانشگاه لرستان در این ساختمان تجمیع می‌شوند و کمبودهای فضاهای آموزشی و اداری دانشگاه لرستان تا حدود زیادی، رفع می‌شود».

 دکتر عزیزی توضیح داد:«متأسفانه دانشگاه لرستان تاکنون ساختمان مرکزی اداری نداشته است و خوشبختانه این مشکل، الان رفع شده است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«تاکنون، عمده‌ی بخش‌های اداری دانشگاه لرستان در ساختمان دانشکده علوم اقتصادی و اداری قرار داشته‌اند و الان با افتتاح ساختمان سازمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان، همه‌ی بخش‌های اداری دانشگاه به این ساختمان منتقل می‌شوند و این موضوع، تأثیر مهمی در رفع کمبودهای فضاهای آموزشی و اداری دانشگاه لرستان دارد».

دکتر خسرو عزیزی درباره پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه لرستان نیز تشریح نمود:«در حال حاضر دو پروژه‌ی در حال ساخت دارای ردیف ملی داریم: یکی سالن آمفی تئاتر است که زیربنای آن 2400 مترمربع است که پیمانکار آن قول داده است این پروژه را در فصل پاییز امسال به اتمام برساند و دیگری فاز سوم توسعه دانشکده علوم پایه است که با زیربنای 4200 مترمربع قرار است در فصل پاییز امسال افتتاح شود».

وی اظهار داشت:«یکی از چالشهای دانشگاه لرستان این است که اگرچه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته تربیت‌بدنی دانشجو داریم ولی دانشگاه استخر ندارد که فعلاً با پیگیریهای جناب آقای دکتر بیرانوندی (عضو کمیسیون آموزش مجلس) قرار است ساخت استخر دارای دریف بشود تا ساخته شود».

رئیس دانشگاه لرستان درباره‌ی تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه لرستان توضیح داد:«در حال حاضر تعداد 47 رشته تحصیلی در مقطع دکترا داریم؛ تعداد 71 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و تعداد 61 رشته کارشناسی و در مجموع با احتساب مراکز اقماری شهرستانهای استان نزدیک به 9 هزار و 300 دانشجو داریم».

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت:«امسال هم حدود 1600 دانشجوی جدید در رشته‌های تحصیلی مختلف دانشگاه لرستان پذیرش شده‌اند».

 گفتنی است قبل از افتتاح ساختمان مرکزی اداری دانشگاه لرستان، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به همراه هیئت همراه و سایر مسئولان و مدیران، در محل مزار سه شهید گمنام دانشگاه لرستان واقع در بوستان شهدای دانشگاه حاضر شدند و به مقام شامخ سه شهید گمنام، با قرائت فاتحه، ادای احترام نمودند.


 


۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰
۴۶۹۹ بازدید