اخبار

برنامه ریزی برای تجمیع خوابگاههای دانشجویی در محل دانشگاه

۱۳۹۷/۰۶/۰۷

دکتر خسرو عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه برادران در دانشگاه لرستان ۶۵۰ دانشجو را در خوابگاه‌ها پذیرش کرده‌ایم که البته در حال ساخت خوابگاه جدید هستیم و در نظر داریم خوابگاه‌ها را در محل دانشگاه تجمیع کنیم.

وی در ادامه به سطح دانشگاه لرستان اشاره کرد و افزود: جدیداً دانشگاه‌ها را سطح‌بندی کردند و دانشگاه لرستان جز دانشگاه‌های سطح ۳ است؛ البته به دنبال بین‌المللی کردن این دانشگاه بوده و اکنون به دنبال افزایش سطح همکاری‌ها با سایر کشورها هستیم.

این مسوول بیان کرد: اکنون ۶ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان مشغول به تحصیل هستند و مهر ماه حداقل ۱۰ دانشجوی خارجی دیگر پذیرش خواهیم داشت.

رییس دانشگاه لرستان عنوان کرد: با توسعه کمی دانشگاه مخالفم اما در صورتی که آمایش آموزش عالی منطقه تشخیص داد که استان پذیرای یک رشته است این رشته را ایجاد خواهیم کرد که نمونه بارز آن را باید ایجاد رشته شیلات و باستان‌شناسی دانست.

عزیزی در ادامه اظهار داشت: ساختمان مرکزی دانشگاه با حدود ۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع زیربنا ساخته شده و تا قبل از ۲۰ شهریورماه افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه دانشگاه لرستان در کشور اشاره کرد و افزود: رتبه‌بندی به این صورت است که میانگین ۳ تا ۵ ساله را می‌گیرند بنابراین در حال حاضر از مهر ۹۳ تا مهر ۹۵ جز عملکرد ماست و خوشبین هستیم که رتبه دانشگاه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: حدود ۸ هزار و ۷۵۰ دانشجو در دانشگاه لرستان مشغول به فعالیت هستند که برای سال جدید هزار و ۶۰۰ دانشجو در مهرماه پذیرش خواهیم داشت که از این تعداد ۱۵۰ نفر دانشجوی دکتری هستند.

عزیزی ادامه داد: اکنون حرکت به سمت دانشگاه‌های مهارت آفرین و کارآفرین در حال انجام است و تلاش‌های زیادی در این عرصه انجام شده است.

وی عنوان کرد: در راستای بحث مهارت‌آفرینی تفاهم‌نامه‌ای با کشت و صنعت لرستان منعقد شده است تا دانشجویان رشته‌های مرتبط آموزش‌های لازم را ببیند.

این مسوول در ادامه اشاره‌ای به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح دانشگاه لرستان داشت و افزود: از محل بودجه در اختیار نمایندگان مجلس در خرم‌آباد ۴ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته و امیدواریم تا مهرماه شاهد کلنگ‌زنی این طرح باشیم.

وی همچنین به بحث حمایت از طرح‌های کارآفرینی اشاره و عنوان کرد: گسست بین دانشگاه و صنعت از قبل وجود داشه است؛ اگر می‌خواهیم مشکل بیکاری و اشتغال حل شود باید جامعه حرف برای گفتن داشته باشد و ارتباط بین بخش خصوصی و دانشگاه بیشتر شود.

عزیزی گفت: گام‌های خوبی برای تجاری سازی برخی محصولات برداشته شده و دانشگاه لرستان به شدت از طرح‌های کارآفرین حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر فردی طرح داشته باشد که می‌تواند منجر به کارآفرینی شود از سوی دانشگاه لرستان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون حدود ۲۸ هزار مترمربع ساخت‌وساز داشته‌ایم که این امر رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: حدود ۱۰ درصد از هیات علمی‌های دانشگاه لرستان مقطع لیسانس خود را در این دانشگاه گذرانده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های اقماری لرستان، افزود: به دنبال استانداردسازی این دانشگاه‌ها هستیم.

گفتنی است نشست خبری رئیس دانشگاه لرستان، صبح روز چهارشنبه 7 شهریورماه و همزمان با هفته دولت برگزار در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد

منبع: خبرگزاری فارس (لرستان)، چهارشنبه 7 شهریورماه

 

 


۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۸۵۶ بازدید