اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان خبر داد: اخذ مجوز رسمی پذیرش دانشجوی خارجی

۱۳۹۷/۰۵/۱۶

 خبرگزاری ایسنا (لرستان) نوشت:

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان از اخذ مجوز رسمی پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.
دکتر احسان رشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا منطقه لرستان با بیان اینکه گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان نزدیک به دو سال است شکل گرفته، افزود: «برای راه‌اندازی این گروه، همه عوامل مدیریتی دانشگاه لرستان تلاش نموده‌اند».  
رشیدیان بیان کرد: «در حال حاضر کمتر از 10 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان داریم که دانشجویان بورسیه
، اهل نیجریه هستند‌ و دانشجویان غیربورس نیز اهل عراق و افغانستان‌اند».
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان توضیح داد: «دانشجویانی که از طریق وزارتخانه معرفی شدند هزینه تحصیلی از آنها دریافت نمی‌شود و چون بورس وزارت علوم هستند بابت آن‌ها، اعتباری را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تقویت دانشگاه‌هایی که دانشجوی بین‌المللی دارند اختصاص داده است».
وی اظهار داشت: «در اردیبهشت‌ماه، دکتر علیزاده، مدیر کل دانشجویان خارج وزارت علوم، بازدیدی از دانشگاه لرستان داشتند و امکانات و توانایی‌های دانشگاه را بررسی کردند و با برخی از مسئولان دانشکده‌ها به‌خصوص  دانشکده‌های علوم پایه و دامپزشکی و معاون آموزشی دانشگاه و برخی از اعضای هیئت علمی و مدیر گروه‌ها، پرسش و پاسخ‌هایی صورت گرفت و تمایل دانشگاه به اخذ دانشجوی خارجی، مطرح شد».
این مسئول بیان کرد: «تجهیزات دانشگاه نیز بازدید شد و خوشبختانه در سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مجوز پذیرش دانشجوی خارجی به دانشگاه لرستان، به‌صورت رسمی داده شد».
رشیدیان با اشاره به اینکه تعاملاتی با دانشگاه برلین در ارتباط با دوره‌های دکترا داشتیم و برای مبادله‌ی دانشجو با دانشگاه مونیخ نیز ارتباطات و تعاملاتی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: «همچنین با معاونت آموزشی دانشگاه رادن فتح اندونزی، بحث تبادل دانشجو مطرح شد که آنها هم استقبال کردند و به‌طور جد، پیگیر اشتغال به تحصیل تعدادی دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان هستیم».
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، تشریح کرد: «پس از اخذ مجوز، دکتر علیزاده، قول دادند تعدادی دانشجوی بورسیه از کشورهای مختلف برای مهرماه سال جاری به دانشگاه لرستان اختصاص یابد تا در این دانشگاه، به ادامه‌ی تحصیل بپردازند».

 منبع: خبرگزاری ایسنا (لرستان)، 16 مردادماه 97

 


 


۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰
۲۴۱۷ بازدید