اخبار

تأکید بر افزایش مشارکت دانشجویان در اردوهای راهیان‌نور و اربعین حسینی

۱۳۹۷/۰۵/۰۷

رئیس قرارگاه شهید علم‌الهدی (دانشجویی راهیان‌نور) لرستان گفت:«در راستای حمایت از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکنون، تعداد 12 پایان‌نامه‌ی دانشجویی با موضوعات دفاع مقدس، تهیه شده و مورد حمایت مالی دانشگاه لرستان قرار گرفته‌ است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، جلسه‌ی هماهنگی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان در رابطه با برنامه‌های راهیان‌نور و اربعین، به ریاست رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی که ریاست قرارگاه شهید علم‌الهدی (دانشجویی راهیان‌نور لرستان) را برعهده دارد تشکیل شد و دکتر عزیزی در این جلسه تصریح کرد:«بایستی همواره تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه به ویژه در سطح جوانان و دانشجویان، ترویج نماییم».

وی اظهار داشت:«ترویج روحیه جهادی و کار و تلاش نیز جزیی از فرهنگ ایثار و شهادت است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«دانشگاه لرستان از مقاله‌های مرتبط با موضوع راهیان نور و اربعین حسینی، حمایت‌ مالی کرده است و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در یک نوبت، تعداد پنج کتاب و در نوبت دیگر، تعداد هفت کتاب منتشر شده است که از جمله اقدامات فرهنگی در این راستا بوده است».

رئیس قرارگاه شهید علم‌الهدی (دانشجویی راهیان‌نور)، ادامه داد:«باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که میزان مشارکت دانشجویان در آیین‌های معنوی اردوهای راهیان‌نور و همچنین اربعین حسینی، افزایش یابد».

دکتر عزیزی بر برنامه‌ریزی دقیق برای تقویت مشارکت دانشجویان در اردوهای راهیان‌نور اعزامی به مناطق غرب کشور (علاوه بر مناطق جنوب)، نیز تأکید نمود.

گفتنی است این جلسه، بعدازظهر روز شنبه 6 مردادماه در سالن جلسات دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان با حضور مسئول بسیج دانشجویی لرستان، سرهنگ حسین محمدی و نمایندگان دانشگاههای استان برگزار شد و هرکدام از اعضای حاضر در جلسه، نقطه‌نظرات خود را در راستای هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای دانشجویی راهیان‌نور و اعزام دانشجویان به مراسم اربعین حسینی، بیان نمودند.

در این جلسه که معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل نیز حضور داشت بر اطلاع‌رسانی مناسب از طریق سایت‌های اینترنتی دانشگاههای استان در راستای ترغیب و ثبت‌نام اینترنتی دانشجویان برای شرکت در اردوهای راهیان‌نور، تأکید شد.  

        

 


۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۹۱۵ بازدید