اخبار

رئیس دانشگاه لرستان خبر داد: افزایش کمک هزینه‌ی رساله‌های آزمایشگاهی از دو به چهار میلیون تومان

۱۳۹۷/۰۵/۰۶

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی خبر داد:«کمک‌هزینه‌ی رساله‌های دانشجویان دکترا که در رابطه با موضوعات آزمایشگاهی‌‌ هزینه‌بَر هستند از دو به چهار میلیون تومان افزایش یافت».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«همچنین تصویب شده است که به ازای هر مقاله‌ی ISI و JCR مبلغ سه میلیون تومان به دانشجویان مقطع دکترا اختصاص یابد» (به شرط آنکه مقاله منتشر شده باشد یا DOI به آن اختصاص یافته باشد).

وی اظهار داشت:«ارائه ثبت یا ثبت‌های ملی اختراع به شرط داشتن تأییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و نیز، ارائه ثبت یا ثبت‌های بین‌المللی معتبر اختراع به شرط ارائه تأییدیه علمی مورد تأیید شورای پژوهشی و مورد سوم هم، کسب عنوان برتر از جشنواره‌های خوارزمی، رازی و هم‌ردیف آنها در ارتباط با رساله از نفرات اول تا سوم، شامل کمک‌هزینه‌های اعتباری تشویقی می‌شود».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«همچنین اعضای محترم هیئت علمی که وظیفه راهنمایی رساله {پایان‌نامه} دانشجویان را برعهده دارند مازاد بر سقف پژوهانه‌ی خود، از مشوق‌های اعتباری در ارتباط با موارد گفته شده بهره‌مند می‌شوند».

وی تصریح کرد:«افزایش کمک هزینه‌ی رساله‌های آزمایشگاهی هزینه‌بَر، از دو به چهار میلیون تومان، فقط مختص دانشجویان مقطع تحصیلی دکتراست».

دکتر عزیزی توضیح داد:«سه درصد از بودجه‌ی هزینه‌ای دانشگاه لرستان در پایان سال 92 به پژوهش و تحقیقات اختصاص می‌یافت و با تلاش‌های صورت گرفته از چهار سال پیش تاکنون و تا پایان سال 97، قرار است 13 درصد از بودجه‌ی هزینه‌ای دانشگاه به حوزه‌ی پژوهش و تحقیقات اختصاص یابد».

دکتر عزیزی گفت:«البته استاندارد این موضوع، 15 درصد است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم به این مقدار دست پیدا کنیم».

وی اظهار داشت:«از چهار سال گذشته تاکنون بیش از ده میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان هزینه شده است که یک اقدام در راستای تقویت پژوهش و تحقیقات بوده است».

رئیس دانشگاه لرستان، ایجاد مرکز شتابدهی و کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه لرستان (در همین دوره) را نیز از جمله اقدامات زیرساختی انجام شده در جهت حمایت از ایده‌پردازی‌های خلاقانه، پژوهش و فناوری و تقویت مهارت‌آفرینی دانست.

 

 

 


۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰
۳۶۰۵ بازدید