اخبار

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان: هدف ما، گسترش فرهنگ اسلامی و انسانی است

۱۳۹۷/۰۵/۰۱

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: «هدف ما تربیت اسلامی و انسانی و گسترش فرهنگ اسلامی در دانشگاه است».
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل با بیان اینکه عمده کارهای معاونت فرهنگی و اجتماعی در چند بخش تقسیم می‌شود، افزود: «انجمن‌های علمی دانشجویی، جایگاهی برای تمام دانشجویانی است که ایده‌ای نو و علمی دارند و برایشان بستری فراهم می‌کنیم تا کارهایشان به سرانجام برسند».
وی اضافه کرد: «در کانون‌های فرهنگی دانشجویی نیز کتاب‌خوانی، فعالیت‌های هلال احمر، فعالیت‌های فرهنگی و دسته‌جمعی و برنامه‌های آموزشی انجام می‌شود».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بیان داشت: «همچنین تشکل‌های سیاسی دانشجویی، برنامه‌های سیاسی اجتماعی دانشگاه را پیگیری می‌کنند که شامل پرسش و پاسخ، جلسات سیاسی و مذهبی، مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی می‌شود».
فلاحی‌اصل ادامه داد: «اردوهایی که برای کانون‌ها و  دانشجویان جدیدالورود دانشگاه برگزار می‌شود برای توضیح برنامه‌های آموزشی بوده و همچنین آشنایی با محیط دانشگاه و شهر است».
وی گفت: «در ایام تابستان، اردوهای زیارتی قم و مشهد را برای کارکنان و دانشجویان در نظر گرفتیم؛ همچنین خانواده کارکنان دانشگاه را به سفرهای درون استانی خواهیم برد».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان افزود: «همچنین برای آشنایی بیشتر  دانشجویان خارجی و ماندگاری آنها در استان، برنامه داریم برای آشنایی با  جاذبه شهری و تاریخی استان با تورهای مختلف از لرستان دیدن کنند».
فلاحی‌اصل با بیان اینکه در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان هر بخش هدف خاص خود را دنبال می‌کند، بیان کرد: «هدف ما تربیت و گسترش فرهنگ اسلامی و انسانی در دانشگاه است و هر آنچه بر اخلاق، باور و مطالبات صحیح انسان‌ها تأثیر بگذارد را فرهنگ می‌دانیم».
وی یادآور شد: «از انجمن‌های علمی، ارتقای علمی، اختراعات و ابداعات را می‌خواهیم و در کانون‌های فرهنگی، کارهای علمی و هنری را ترویج می‌دهیم تا در مسیر درست و مطابق با آیین‌نامه‌ها و اردوها در راستای تربیت دانشجو تلاش شود؛ همچنین تفریح و  طبیعت‌گردی را در شادی و نشاط جوانان، یک اصل می‌دانیم».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان عنوان کرد: «برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی آیین‌نامه‌ای را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه کرده است و به دنبال گسترش این کرسی‌ها در سطح دانشجویان و اعضای هیئت علمی هستیم».

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا (لرستان)، 31 تیرماه 97



 


۱۳۹۷/۰۵/۰۱ - ۰۰:۰۰
۲۲۴۹ بازدید