اخبار

دانشگاه و مؤلفه‌های مهارت‌آفرینی دانشجویان

۱۳۹۷/۰۴/۲۹

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان گفت:«براساس استفاده از تجربیات دانشگاههای معتبر کشور، در سایت مرکزی دانشگاه لرستان، 20 هکتار زمین به پارک علم و فناوری لرستان اختصاص داده شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان در این مکان مستقر شوند و قرار گرفتن پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه، یکی از مؤلفه‌های مهارت‌آفرینی دانشجویان است».  

دکتر خسرو عزیزی که ریاست دانشگاه لرستان را برعهده دارد تشریح کرد:«در استان برخورداری همچون اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان قرار دارد و روز چهارشنبه، 27 تیرماه 97 نیز اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان از این شهرک علمی و تحقیقاتی بازدید کردند که 530 هکتار مساحت دارد و دو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و ابوریحان نیز هرکدام 40 و 21 هکتار مساحت دارند تا فضای کافی برای استقرار و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در آنها وجود داشته باشد».

دکتر عزیزی اظهار داشت:«مهم است که مهارت‌آفرینی را در سطح دانشجویان افزایش بدهیم و با این هدف و براساس استفاده از تجربیات دیگر استانهای موفق در این زمینه، پارک علم و فناوری استان لرستان نیز در جوار دانشگاه لرستان ساخته شده است تا مهارت‌آفرینی دانشجویان، تقویت شود».

وی افزود:«در سایت مرکزی دانشگاه لرستان که در منطقه‌ی کمالوند خرم‌آباد قرار دارد از چهار سال گذشته تاکنون، مرکز کارآفرینی و شتابدهی و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه لرستان ایجاد شده است که یک گام مهم در راستای تقویت مهارت‌آفرینی و حمایت از ایده‌پردازی فناوران و ایده‌های خلاقانه و تبدیل این ایده‌ها به تجاری‌سازی است».

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان اظهار داشت:«همچنین در دانشگاه لرستان، آیین‌نامه‌های ارتقای علمی اعضای هیئت علمی براساس توجه به پژوهش‌های کاربردی اصلاح شده‌اند و مشوق‌های لازم در این زمینه لحاظ شده است که همگی در راستای تقویت مفهوم دانشگاه نسل سوم است که دانشگاهی است کارآفرین و مهارت‌آفرین».

دکتر عزیزی ادامه داد:«در دانشگاه نسل سوم، این موضوع مهم است که رشته‌های تحصیلی دانشگاه در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی باشند و ارتباط بین دانشگاه و صنعت افزایش یابد تا دانشگاه بتواند نقش پیشتازی برای رفع مشکلات و چالش‌های منطقه‌ای و استانی را ایفا نماید».  

گفتنی است در روز چهارشنبه 27 تیرماه، اعضای کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان که ریاست آنرا معاون اقتصادی استاندار لرستان، گودرز امیری برعهده دارد و دبیر آن رئیس دانشگاه لرستان، خسرو عزیزی است و شامل کارشناسان و مدیران امور پژوهشی و فناوری ادارات و دستگاهها و دانشگاههای استان است از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بازدید کردند.

استفاده از تجربیات استانهای موفق در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری  و پارکهای علم و فناوری همچون اصفهان از برنامه‌های کارگروه است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، دکتر محمودرضا شاکرمی، نماینده استانداری لرستان، عبدالمنان حقیقی، رئیس بنیاد نخبگان لرستان، دکتر حمزه امیری، و مدیران و کارشناسان امور پژوهشی و فناوری ادارات و دانشگاههای استان، در این بازدید حضور داشتند.


 


۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۰۰:۰۰
۲۷۷۲ بازدید