اخبار

ارتقای 19 رتبه‌ای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور

۱۳۹۷/۰۴/۱۷

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، در ارزیابی رتبه‌بندی عملکردی سال 96 آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور، از بین 174 آزمایشگاه، رتبه‌ی 30 را کسب کرد.  

این گزارش، هر سال و در اوایل تابستان، منتشر می‌شود.

رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، دکتر «کیانوش بارانی‌بیرانوند» است.  

در سال قبل از آن، رتبه‌ی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان 49 بود. «مشتری‌مداری»، «فعالیت شبکه‌ای» و «مقدار کارکرد»، از مهم‌ترین پارامترهای رتبه‌بندی آزمایشگاههای دانشگاهی هستند.

به این ترتیب، رتبه‌ی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان از 49 به 30 در سطح شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور، ارتقاء یافته است (از تعداد 174 عضو).  

شبکه‌ی آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور، بزرگترین و مهم‌ترین شبکه‌ی آزمایشگاهی کشور است که زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، فعالیت می‌کند.

برای عضویت در این شبکه،  آزمایشگاه‌ها، بایستی شرایط شبکه را احراز کنند.

در حال حاضر، 36 درصد اعضای شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی، 35 درصد اعضاء از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و 29 درصد، از سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های کشور هستند که براساس رتبه‌بندی عملکردی، مجموعاً تا رتبه‌ی 174 ، طبقه‌بندی شده‌اند.  

به این ترتیب، ارتقاء رتبه‌ی عملکردی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان نشان می‌دهد که روند حرکتی، در این شاخص، رو به صعود و ارتقاء بوده است.  

شبکه‌ی آزمایشگاهی فناوری راهبردی کشور، بر اساس میزان عملکرد آزمایشگاه‌ها، از آنها حمایت می‌کند.

گفتنی است از چهار سال گذشته تاکنون، بیش از ده میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و نوسازی آرمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، هزینه شده است.

فایل رتبه بندی ضمیمه: 

 


۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰
۲۷۶۷ بازدید