اخبار

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه لرستان: توسعه کیفی رشته های تحصیلی و مأموریت گرا شدن آنها از اولویتهای وزارت علوم است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای دانشگاه لرستان گفت:«توسعه و ارتقاء کیفی رشته‌های تحصیلی و مأموریت‌گرا شدن آنها، از اولویت‌های وزارت علوم است».

دکتر عبدالرضا باقری، در جلسه شورای دانشگاه لرستان که ظهر روز چهارشنبه 30 خردادماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد اظهار داشت:«دانشگاهها در استان‌ها باید نقش مهمی در رفع مشکلات آنها استان داشته باشند و راه‌حلهای علمی کاربردی ارائه کنند».

دکتر باقری تصریح کرد:«گسترش و توسعه کیفی رشته‌های تحصیلی مهم‌تر از گسترش کمی است و ارتقاء کیفی رشته‌های تحصیلی از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است».

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه دانشگاههای کشور تشریح کرد:«آیین‌نامه‌های ارتقاء در جهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر اصلاح شده‌اند که یک گام مهم در راستای کیفی‌سازی است».

دکتر عبدالرضا باقری بیان کرد:«هر استانی مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بتوانند متناسب با مشکلات منطقه‌ای و استانی، راه‌حل ارائه نمایند و در این زمینه اثرگذار باشند».

دکتر باقری افزود:«هر دانشگاهی در هر استانی متناسب با نیازها، مشکلات و پتانسیلهای آن استان، باید مدل خاص دانشگاهی خودش را برای نقش آفرینی هرچه بیشتر در رفع مشکلات آن داشته باشد تا ارتباط بین دانشگاه و جامعه، بیش از پیش، تقویت شود».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز در این جلسه گفت:«دانشگاه نسل سوم دانشگاه مهارت‌آفرین و کارآفرین است».

دکتر عزیزی توضیح داد:«در دانشگاه لرستان اقدامات خوبی برای تحقق دانشگاه نسل سوم صورت گرفته است از جمله اینکه مجوز برخی رشته‌های تحصیلی جدید در این دانشگاه همچون باستان‌شناسی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی محیط زیست و جغرافیا و برنامه ریزی گرایش گردشگری در تناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان اخذ شده است».

وی اظهار داشت:«شورای دانشگاه یک شورای مهم در راستای ارائه خرد جمعی و اتخاذ تصمیمات بهتر است».

در این جلسه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز اظهار داشت:«باید به بحث شرکت‌های دانش‌بنیان توجه بیشتری شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی تشریح کرد:«بخش مهم تحقق شعار سال که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است آن است که دانشگاهیان در جهت ارتقاء کیفیت کالای ایرانی، ایده‌پردازی کنند و طرح‌هایی برای ارتقاء کیفیت کالای ایرانی ارائه نمایند».

اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند.



۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰
۳۲۵۰ بازدید