اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: افتتاح پروژه‌های دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، یک گام مهم در راستای تقویت مهارت‌آفرینی است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰

دو پروژه‌ در دانشگاه لرستان، با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با اعتبار سه میلیارد و 800 میلیون تومان، به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، با اعتبار سه میلیارد و 200 میلیون تومان و مجتمع آموزشی، تحقیقاتی گلخانه‌ای با اعتبار 600 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیدند».

دکتر خسرو عزیزی در آیین افتتاح مجتمع آزمایشگاهی و مجتمع گلخانه‌ای آموزشی، تحقیقاتی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان که عصر روز چهارشنبه 30 خردادماه با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، تشریح کرد:«یکی از اهداف احداث مجتمع آزمایشگاهی، این بوده است که مهارت‌آفرینی و کارهای عملی تحصیلی دانشجویان افزایش یابد و یک گام مهم در راستای کیفی‌سازی آموزش است».

وی توضیح داد:«مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان از محل تسهیلات بانکی در زیربنای 1900 مترمربع ساخته شده است».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«مجتمع آموزشی، تحقیقاتی گلخانه‌ای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز در راستای بحث چالش کم‌آبی، تغییر الگوی کشت، کشت‌های گلخانه‌ای و انجام کارهای تحقیقاتی، ایجاد شده است».

وی بیان داشت:«مجتمع آموزشی، تحقیقاتی گلخانه‌ای، در زیربنای 800 مترمربع ساخته شده است».  

دکتر عزیزی تصریح کرد:«خوشبختانه دانشگاه لرستان دارای هیئت علمی برجسته‌ای در زمینه‌ی انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی است».

 رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«اعتبار مجتمع آموزشی، تحقیقاتی گلخانه‌ای، از محل صرفه‌جویی در منابع اعتباری دانشگاه تأمین شده است».

گفتنی است قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر عبدالرضا باقری و مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر مسعود شمس‌بخش، صبح روز چهارشنبه 30 خردادماه، در جلسه‌ی هیئت اُمنای دانشگاه لرستان و پس از آن، در جلسه‌ی شورای دانشگاه نیز شرکت کردند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس هیئت‌های اُمنا و هیئت‌های ممیزه دانشگاه‌های کشور (وزارت علوم) است.  

همچنین، دکتر باقری و دکتر شمس‌بخش، از ساختمان در حال ساخت مرکزی دانشگاه لرستان (ساختمان اداری مرکزی) که با زیربنای 6200 مترمربع و پنج طبقه، مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند بازدید کردند.

تاکنون برای ساخت این ساختمان، نزدیک به 9 میلیارد تومان، هزینه شده است. قرار است ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان در هفته‌ی دولت (شهریورماه)، افتتاح شود.  

 

 


۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰
۳۳۶۴ بازدید