اخبار

ایجاد مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری، یک گام مهم در راستای حفاظت از امنیت شبکه استان

۱۳۹۷/۰۲/۲۳

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«ایجاد مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری لرستان یک گام مهم در راستای حفاظت از امنیت شبکه‌ی استان است».

دکتر خسرو عزیزی در آیین افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری ادارات استان که در سطح کشور، نخستین در نوع خود است اظهار داشت:«این مرکز با همکاری مشترک بین دانشگاه لرستان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، استانداری لرستان و بخش خصوصی ایجاد شده است».

دکتر عزیزی بیان داشت:«ارتباط بین دانشگاه لرستان و جامعه تقویت شده است و این نکته هم مهم است که استانهایی که ارتباط دانشگاه‌هایشان با بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی بیشتر بوده است خود به خود گام‌ههای سریع‌تری هم برای توسعه برداشته‌اند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«دانشگاه لرستان پتانسیلهای خوبی در راستای استفاده از نیروهای انسانی کیفی برای مراقبت از امنیت سایبری استان دارد و هم اینک مرکز آپا دانشگاه لرستان یک مرکز تخصصی قوی در این رابطه است».

وی اظهار امیدواری کرد ساخت مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری استان به عنوان الگویی برای سایر استانها هم مطرح شود.

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«اگر هر اداره‌ای بخواهد خودش یک مرکز پایش امنیت سایبری ایجاد کند هزینه‌های فراوانی باید اختصاص بدهد درحالی که مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری استان لرستان که در دانشگاه لرستان ایجاد شده است به صورت واحد و متمرکز به ادارات و دستگاههای اجرایی استان خدمات مورد نیاز در بحث امنیت سایبری را ارائه می‌کند».

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت:«این مرکز با همت و مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است که خود تقویت ارتباط بین دانشگاه و بخش خصوصی است».

دکتر عزیزی توضیح داد:«این مرکز به تحلیل مهم‌ترین وقایع امنیتی فضای مجازی استان می‌پردازد و به تصمیم‌گیران مشورت‌های لازم فنی را ارائه می‌کند تا در حوزه‌ی امنیت سایبری استان مراقبت‌ها و حفاظت‌های لازم صورت گیرد».

گفتنی است آیین افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری ادارات استان که مجموعاً یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای زیرساخت‌سازی و تجهیزاتش هزینه شده است، صبح روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری لرستان، کامبیز پورسیف، کارشناسان فناوری ادارات استان و مدیران حراست ادارات و دستگاههای اجرایی استان افتتاح شد.

رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه لرستان _ مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد فضای سایبری _ دکتر مجتبی علیزاده است.  

 


۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۹۵۵ بازدید