اخبار

امنیت سایبری دارای اهمیت بالاست

۱۳۹۷/۰۲/۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت:«امنیت سایبری یک مفهوم بسیار مهم در عصر ارتباطات، ذیل پدافند غیرعامل است».

حبیب‌اله خجسته‌پور در آیین افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری کشور که صبح روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه لرستان افتتاح شد اظهار داشت:«هر عصری روش‌های تأمین امنیت خاص خودش را دارد و در عصر امروز که عصر انفجار اطلاعات است بحث امنیت سایبری یک بحث مهم و کلیدی در رابطه با پدافند غیرعامل است».

خجسته‌پور تشریح کرد:«ایجاد مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری استان لرستان یک اقدام مهم در راستای مراقبت و حفاظت از امنیت سایبری ادارات و دستگاههای اجرایی استان است».

وی تصریح کرد:«موضوع پدافند غیرعامل با موضوع مدیریت بحران تفاوت دارد؛ در بحث پدافند غیرعامل همزمان جایگزین‌ها نیز ارائه می‌شود ولی در بحث مدیریت بحران، تمرکز روی ترمیم است نه ارائه‌ی جایگزین‌ها».

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود:«در عصر اطلاعات، داشتن اطلاعات یک عنصر ذی قیمت و با ارزش است و به همین علت، حفاظت و مراقبت از اطلاعات و داده‌ها در فضای مجازی نیز یک موضوع مهم ذیل پدافند غیرعامل است».

 گفتنی است آیین افتتاح اولین مرکز متمرکز پایش امنیت سایبری ادارات استان که مجموعاً یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای زیرساخت‌سازی و تجهیزاتش هزینه شده است، صبح روز یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان، شهاب حیدری، مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری لرستان، کامبیز پورسیف، کارشناسان فناوری ادارات استان و مدیران حراست ادارات و دستگاههای اجرایی استان افتتاح شد.

رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه لرستان _ مرکز آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد فضای سایبری _ دکتر مجتبی علیزاده است.  

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4


 


۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰
۲۴۱۵ بازدید