اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: محور اصلی فعالیت‌های دانشجویی در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، جوانان هستند

۱۳۹۷/۰۲/۰۱

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«تعداد 32 کانون، 48 نشریه علمی دانشجویی و سه تشکل اسلامی دانشجویی در دانشگاه لرستان فعالیت می‌کنند و محور اصلی این‌گونه فعالیت‌ها، جوانان هستند».

به گزارش روابط عمومی، دکتر خسرو عزیزی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان لرستان که 29 فروردین‌ماه در استانداری لرستان تشکیل شد تشریح کرد:«قشر دانشجو یک قشر جوان است و افزایش مشارکت دانشجویان در کانون‌ها، نشریات و تشکل‌های دانشجویی، نوعی توجه به جوانان دانشجوست».

وی توضیح داد:«اساساً دانشگاه یک محیط علمی جوان‌گرایانه است و تلاش این بوده است که فعالیت‌های دانشجویی تقویت شوند تا فضای نشاط در محیط دانشگاه هم گسترده‌تر شود».

او افزود:«تشکل‌های اسلامی دانشجویی با تفکرات سیاسی متنوع در چارچوب قانون، در دانشگاه لرستان فعالیت دارند که خود، نوعی حمایت از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی جوانان دانشجوست».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان ایجاد شده است که از ایده‌های خلاقانه‌ی دانشجویان حمایت می‌کند تا ایده به مرحله‌ی تجاری‌سازی و تولید ثروت برسد که خود، یک گام مهم در راستای تقویت مهارت‌آفرینی ذیل مفهوم دانشگاه نسل سوم است».

دکتر خسرو عزیزی گفت:«ارتباط بین دانشگاه لرستان با پتروشیمی، کشت و صنعت لرستان و شرکت توزیع برق استان تقویت شده است که در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه با بخش صنعت و بخش اجراست».

وی بیان داشت:«رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان آن است که ارتباط و همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری بین دانشگاه لرستان و دستگاه‌های اجرایی استان و بخش صنعت استان تقویت شود؛ زیرا دانشگاه در مسیر حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم قرار گرفته است».

او توضیح داد:«از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان این است که کارگاه‌های آموزشی در مباحث ازدواج و آسیب‌های اجتماعی به‌صورت مرتب برگزار می‌شود و همچنین کرسی‌های آزاداندیشی نیز در دانشگاه لرستان برگزار می‌شوند».

وی افزود:«دانشجویان که عمدتاً جوان هستند محور اصلی فعالیت‌های دانشجویی از جمله فعالیت در کانون‌های دانشجویی هستند و بایستی این‌گونه فعالیت‌های گروهی را در سطح دانشجویان تقویت کرد».


 


۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰
۲۹۲۳ بازدید