اخبار

تجلیل از اعضای هیئت علمی و کارکنان فرزند شهید دانشگاه لرستان با حضور رئیس و معاونان دانشگاه

۱۳۹۶/۱۲/۲۲

مراسم تجلیل از اعضای هیئت علمی و کارکنان فرزند شهید دانشگاه لرستان، با حضور رئیس دانشگاه و به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، برگزار شد.

در این مراسم که صبح روز سه‌شنبه 22 اسفندماه _روز بزرگداشت شهدا _ با حضور رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی و معاونان دانشگاه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، رئیس دانشگاه بر تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به‌عنوان یک رسالت مهم تأکید کرد و گفت:«خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از هر نظر برای جامعه الگو هستند».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«30 درصد از شاغلان دانشگاه لرستان از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر هستند و این باعث افتخار دانشگاهیان دانشگاه لرستان است».

وی تشریح کرد:«امروز، دشمن در میدان جنگ نرم و با تهاجم فرهنگی به دنبال تضعیف ارزشهای دینی است که نگه‌داشتن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، توطئه‌های دشمن در این زمینه را خنثی کرده و این فرهنگ را باید همگی، تقویت کنیم».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل نیز در این مراسم، در سخنانی، جایگاه مقام شهید را یک جایگاه مهم در آموزه‌های قرآنی دانست.

دکتر فلاحی‌اصل تصریح کرد:«شهیدان زنده‌اند و همه باید مدافع راه و آرمانهای شهدا باشیم».

_ تجلیل

در این مراسم، از اعضای هیئت علمی و کارکنان فرزند شهید دانشگاه لرستان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.

_ عطرافشانی مزار سه شهید گمنام

سپس، حاضران در مراسم، به بوستان شهدای دانشگاه لرستان رفتند و با قرائت فاتحه و عطرافشانی و غبارروبی مزار سه شهید گمنام، به مقام شامخ شهدا، ادای احترام کردند.

_ کاشت نهال به یاد شهدا و اجرای تئاتر  

در این مراسم، در محوطه‌ی سبز بوستان شهدای دانشگاه لرستان و به یاد شهیدان دانشگاه لرستان، نهالهایی کاشته شد.

همچنین، گروه نمایش به اجرای تئاتر با موضوع دفاع مقدس پرداخت.

22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) است.  

برگزارکننده‌ی مراسم: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان.



۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰
۴۰۳۴ بازدید