اخبار

اولین کارگاه مشترک دانشگاه لرستان و دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۹/۲۸

 اولین کارگاه مشترک دانشگاه لرستان و دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان برگزار شد.

این کارگاه آموزشی را گروه همکاریهای علمی بین‌المللی و گروه مهندسی مکانیک دانشگاه لرستان، در صبح روز سه‌شنبه 28 آذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، برگزار کرد.

پژوهشگران، مقالات خود را ارائه کردند و سخنران ویژه‌ی این کارگاه، دکتر خیراله سپهوند بود که عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان لرستان، دکتر حمزه امیری و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان، در سخنانی بر ضرورت تقویت ارتباطات علمی بین دانشگاه‌های داخل کشور و خارج از کشور، تأکید کردند.

دکتر امیری گفت:«از مهم‌ترین مشکلات کشور ما مشکلات اقتصادی است و نقش دانشگاه به‌عنوان یک موتور محرکه برای رفع مشکلات است».

وی تشریح کرد:«بنیاد نخبگان استان لرستان سه رسالت شناسایی نخبگان، هدایت و حمایت نخبگان و کمک به اثرگذاری نخبگان در جامعه را برعهده دارد و البته تجلیل و تکریم از نخبگان نیز از وظایف بنیاد نخبگان است».

دکتر رشیدیان نیز در سخنانی ضمن آنکه روند شکل‌گیری دانشگاه لرستان از ابتدا تاکنون را تشریح کرد، توضیح داد:«نظام آموزشی نباید بسته باشد و از این روست که تعاملات بین‌المللی و علمی بین دانشگاهی باید تقویت شود تا فرار مغزها کاهش یابد».

وی افزود:«رویکرد وزارت علوم سوق دادن دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه نسل سوم است که نتیجه‌ی آن، تقویت کارآفرینی و اشتغال در جامعه است».

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، دکتر بارانی نیز توضیح داد:«دو سال است که توسعه همکاری‌های بین‌المللی علمی از اولویت‌های وزارت علوم است و در دانشگاه لرستان در این راستا، تفاهم‌نامه‌هایی همچون تفاهم‌نامه‌ی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان، منعقد شده است».

وی تشریح کرد:«اولویت همکاری‌های علمی بین‌المللی، کشورهای اتحادیه اروپاست».

او بیان کرد:«برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دانشجویی و تربیت دانشجوی مشترک از اهداف این تفاهم‌نامه‌هاست».  

در این کارگاه، از خدمات دکتر خیراله سپهوند تجلیل شد.

موضوع سخنرانی دکتر خیراله سپهوند:

«روشهای عددی، آزمایشگاهی برای تشخیص و کنترل ارتعاشات و نویز روی محیطهایی با اندرکنش سیال _ سازه با تأکید بر یافتن مواد آکوستیکی جدید».  


 


۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰
۴۹۰۶ بازدید