اخبار

کارگاه آموزشی مدیریت بحران، به میزبانی دانشگاه لرستان

۱۳۹۶/۰۹/۲۶

کارگاه آموزشی مدیریت بحران، با موضوع زلزله‌ی سرپل ذهاب، به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

متولی برگزارکننده‌ی این کارگاه، اداره کل مدیریت بحران لرستان با همکاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی لرستان بود. مدیر کل مدیریت بحران استان، رضا آریایی است.

آریایی در سخنانی، روش‌های مدیریت بحران با موضوع زلزله و با تأکید بر زلزله‌ی اخیر سرپل ذهاب کرمانشاه (نقاط قوت و ضعف مدیریت بحران)، را برای مدیران، فرمانداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخشداران و فرماندهان نظامی و انتظامی، توضیح داد.

کارگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، در صبح روز یکشنبه 26 آذرماه برگزار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، رضا آریایی، تصریح کرد:«هدف از برگزاری اینگونه کارگاه‌های آموزشی، تقویت آمادگی‌های پیش و پس از بحران در سطح مدیران است تا با بررسی مصداقی زلزله‌هایی همچون زلزله‌ی اخیر سرپل ذهاب کرمانشاه، بتوانیم نقاط ضعف‌ها را کاهش بدهیم و نقاط قوت را تقویت کنیم».

وی افزود:«ایران یک کشور حادثه‌خیز از نظر بلایا و حوادث طبیعی مثل زلزله است و به همین علت، ضرورت دارد کارگاه‌های آموزشی به‌صورت مرتب برگزار شوند».

او تشریح کرد:«علاوه بر افزایش آمادگی‌ها، در زمینه‌ی برخی آیین‌نامه‌ها باید اصلاحاتی صورت گیرد تا آمادگی در مقابل حوادث طبیعی، یک آمادگی همه‌جانبه، کارآمد و اثربخش باشد».

عنوان این کارگاه، مدیریت حوادث و بحران‌های طبیعی، با محوریت مطالعه‌ی زلزله‌ی سرپل ذهاب کرمانشاه، بود.

آریایی، توضیح داد:«انتقال آموخته‌های زلزله‌ی اخیر کرمانشاه، باعث افزایش سطح توان مدیران برای مقابله با حوادث احتمالی آینده می‌شود».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر کوروش ساکی نیز در سخنانی، مفاهیم آموزشی مرتبط با مدیریت بحران (زلزله) و مباحث مرتبط با سلامت روان را توضیح داد.


 


۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰
۲۷۸۰ بازدید