اخبار

دکتر عزیزی: استکبارستیزی، مطالبه‌گری و پرسشگری، از مبانی مهم حرکت دانشجویی است

۱۳۹۶/۰۹/۱۵

 

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، در آیین گرامیداشت روز دانشجو، گفت:«از پیام‌های مهم روز دانشجو، استکبارستیزی، مطالبه‌گری، پرسشگری، استبدادستیزی و عدالت‌محوری است».

عزیزی، تشریح کرد:«روشن‌بینی و حساسیت به موقع و مردم‌داری و حقیقت‌جویی از دیگر ویژگی‌های حرکت دانشجویی است».

وی توضیح داد:«دانشجویانی که در روز 16 آذر سال 32 به شهادت رسیدند فضای خفقان و استبداد را شکستند و با خون پاکشان از آگاهی و استکبارستیزی، دفاع کردند».

او افزود:«قاطعیت و ایستادگی در برابر دشمن از ویژگی‌های بارز دانشجوی آگاه است».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«در دوره‌ی دولت تدبیر و امید، تشکل‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در دانشگاه لرستان در یک فضای بانشاط و قانونمند مشغول فعالیت هستند در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید، چنین نبود».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«فضای دانشگاه یک فضای تضارب آراست».

وی تشریح کرد:«در همین دوره، 30 هزار مترمربع ساختمان به فضای ساختمانی دانشگاه لرستان افزوده شده و سرانه فضای دانشگاهی از 8 به 14 مترمربع افزایش یافته است».

او ادامه داد:«اگرچه با محدودیت‌های منابع مالی مواجهه هستیم ولی پروژه‌هایی همچون ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان با 6 هزار و 500 مترمربع در حال اجراست و پروژه‌هایی نیز همچون مرکز آپا، آزمایشگاه امنیت شبکه، مرکز شتابدهی  راه‌اندازی شد؛ گازرسانی به دانشگاه انجام شد و حصارکشی دانشگاه نیز در حال انجام است و این ها همه نشان می‌دهد رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تداوم پروژه‌های عمرانی و تقویت زیرساخت‌سازی در دانشگاه لرستان است».

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«تیم مدیریتی دانشگاه لرستان از انتقادات سازنده و تقویت فرهنگ نقدپذیری استقبال می‌کند ولی مخالف تخریب‌ هستیم».

دکتر عزیزی در این آیین که با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

تشکل‌های دانشجویی شامل بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان، جامعه اسلامی دانشجویان و شورای صنفی دانشجویان، هرکدام نقطه‌نظرات خود را بیان کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب‌اله خجسته‌پور نیز که در جلسه حضور داشت به پرسش‌های دانشجویان درباره‌‌ی مسائل مرتبط با توسعه‌ی استانی، پاسخ داد.

 گفتنی است به تاریخ 16 آذرماه سال 32، سه دانشجوی دانشگاه تهران به هنگام اعتراض به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا، ریجارد نیکسون که می‌خواست ایران را تحت سلطه‌ی آمریکا درآورد، توسط مزدوران نظام دیکتاتوری سلطنتی پهلوی، در راه مبارزه با استکبار و استعمار، شهید شدند. (احمد قندچی، مهدی شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا)

این آیین، عصر روز سه‌شنبه 14 آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد.



۱۳۹۶/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۰
۳۲۴۱ بازدید