اخبار

جلسه‌ی اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه

۱۳۹۶/۰۹/۱۲

اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، در جلسه‌ای مشترک با معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان و مدیریت ارتباط دانشگاه و جامعه، دکتر فیضیان و دکتر الماسی، نقطه‌نظرات خود را درباره‌ی برخی مشکلات حوزه‌های پژوهش و شیوه‌نامه‌ی گرنت، بیان کردند.

جلسه، صبح روز یکشنبه 12 آذرماه در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان تشکیل شد.

در این جلسه که در راستای تقویت پژوهش و تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه، برگزار شد، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان (رحمتی) و معاون ادبیات و  آموزش بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان (عزیزی)، نیز حضور داشتند.

معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، دکتر سیدمحمود میرزایی‌الحسینی، برخی مشکلات را مطرح کرد؛

از جمله:

ساز و کار حمایت از چاپ و توزیع کتاب‌های نوشته شده توسط اعضای هیئت علمی، اصلاح شود؛ دانشگاه باید با شرکت‌های معتبر انتشاراتی و توزیع کتاب، قرارداد منعقد کند تا اعضاء هیئت علمی، مجبور نشوند شخصاً و با تعداد تیراژ پایین کتاب، اقدام به توزیع آن کنند؛

هزینه‌های شرکت اعضای هئیت علمی در کارگاه‌های تخصصی خارج از کشور، پرداخت شود؛

لب‌تاپ برای گروه‌های آموزشی دانشکده، خریداری شود؛

ضعف‌ها و کاستی‌های شیوه‌نامه‌ی گرنت، اصلاح شود و برای نمونه، به هر مقاله، دو  امتیاز تعلق گیرد.

سایر اعضای هیئت علمی حاضر در جلسه نیز دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را بیان کردند؛ از جمله آنکه در انتخاب پژوهشگر برتر، نباید یکسان‌نگری به همه‌ی رشته‌ها وجود داشته باشد و مجلات تخصصی پژوهشی، ایجاد شده و مجلات فعلی پژوهشی دانشگاه، «کیفی‌تر» شوند.  

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، دکتر داریوش یاراحمدی، تأکید کرد:«مشکلات باید در چنین جلساتی بیان شوند و اینگونه جلسات به‌صورت منظم تداوم داشته باشد».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، اظهار داشت:«برنامه این است که جلسات با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌ی پژوهش و تقویت ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه، تداوم داشته باشند».

وی تشریح کرد:«برای هر دانشکده‌ای، معاونت پژوهشی ایجاد شده و معاونت‌های پژوهشی، موظف‌اند مشکلات حوزه‌ی پژوهش دانشکده‌ها را پیگیری کنند».

او تصریح کرد:«تلاش می‌کنیم مشکلات حوزه‌ی چاپ و توزیع کتاب‌های نوشته شده توسط اعضای هیئت علمی، رفع شوند».

وی به معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که در جلسه حضور داشت، پیشنهاد داد در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به‌عنوان مشاور و نیز به‌عنوان عضو شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استفاده شود.

دکتر فیضیان همچنین خبر داد که مرکز لرستان‌شناسی باید در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ایجاد شود همانطوری که مرکز تحقیقات بلوط در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، ایجاد شده است.

وی تأکید کرد:«تعامل و ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان باید بیشتر از گذشته تقویت شود و گسترش یابد».

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، فرید رحمتی توضیح داد:«این اداره‌ی کل، آمادگی دارد برای تسریع در روند چاپ کتاب‌ها مساعدت‌های بیشتری داشته باشد و از نقطه نظرات اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی استفاده کند».

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هنری، تاریخی و گردشگری لرستان، دانشکده هنر در دانشگاه لرستان ایجاد شود.


 


۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰
۳۷۱۳ بازدید