اخبار

دکتر فیضیان: گام‌های زیرساختی خوبی برای تقویت پژوهش و فناوری، برداشته شده

۱۳۹۶/۰۹/۰۷

 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت:«گام‌های خوبی برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار پژوهش، در دانشگاه لرستان، برداشته شده است».

دکتر محمد فیضیان، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان که صبح روز سه‌شنبه 7 آذرماه هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و فناوری در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان جزء ده آزمایشگاه برتر دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است». 

وی توضیح داد:«در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، تعداد 30 تفاهم‌نامه بین دانشگاه و مراکز صنعتی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی از سال 93 تاکنون منعقد شده است».

او بیان داشت:«تقویت پارک‌های علم و فناوری، افتتاح مرکز شتابدهی و مرکز آپا دانشگاه لرستان و تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی، از اقدامات مهم برای تقویت زیرساخت‌های پژوهش در دانشگاه لرستان بوده است».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان اظهار داشت:«در بخش کتابخانه مرکزی دانشگاه نیز امکانات دسترسی الکترونیکی به یک میلیون و 450 هزار کتاب فراهم شد که نتیجه‌ی افزایش پهنای باند اینترنت در دانشگاه لرستان است».

دکتر فیضیان، بیان کرد:«آیین‌نامه‌ی انتشارات و آیین‌نامه‌های ارتقاء نیز اصلاح شدند تا پژوهش‌های تقاضامحور، گسترش یابند».

وی تشریح کرد:«مارپیچ سه‌گانه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان شامل دولت، دانشگاه و صنعت است که باید ارتباط بین اینها تقویت شود و زیرساخت‌های پژوهشی و فناوری در جامعه، بیشتر شوند». 

گفتنی است در این مراسم که رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز حضور داشت از پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان در بخش‌های اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان تجلیل شد.

امسال در استان لرستان، از چهارم تا نهم آذرماه، هفته‌ی پژوهش و فناوری است. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری ادارات و دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان لرستان، با 55 غرفه در محل سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست.


 


۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۸۲۶ بازدید