اخبار

جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری لرستان: 64 پژوهشگر برتر استان در هفته‌ی پژوهش و فناوری، تجلیل می‌شوند

۱۳۹۶/۰۹/۰۵

رئیس دانشگاه لرستان و جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری استان لرستان، دکتر خسرو عزیزی، از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان توسط استاندار لرستان و تجلیل از 64 پژوهشگر برتر استان در هفته‌ی پژوهش و فناوری، خبر داد.

وی که ظهر روز شنبه 4 آذرماه به‌دعوت خبرگزاری ایسنا (جهاد دانشگاهی به‌عنوان مسئول کمیته اطلاع‌رسانی هفته‌ی پژوهش و فناوری)، در جمع خبرگزاری‌ها در محل خبرگزاری ایسنا منطقه‌ی لرستان حضور یافت، تشریح کرد:«فلسفه‌ی نام‌گذاری یک هفته به‌نام هفته‌ی پژوهش و فناوری، تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و از طرف دیگر، تقویت فرهنگ کار پژوهشی در جامعه است تا ایده به فناوری و فناوری، تبدیل به تجاری‌سازی و ثروت شود که نتیجه‌اش، کاستن اساسی از چالش بیکاری در استان لرستان است».

وی توضیح داد:«نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در دانشگاه لرستان، به تعداد 55 غرفه شامل 18 غرفه در بخش فن‌بازار، 9 غرفه در بخش اشتغال و کارآفرینی و 28 غرفه در بخش دستاوردهای پژوهشی، در محل سالن بزرگ ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست».

او بیان داشت:«ستاد پژوهش و فناوری استان وظیفه‌ی هر اداره و دستگاه را برای برنامه‌های هفته‌ی پژوهش و فناوری لرستان، مشخص کرده است».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«پژوهش باید از سطح مدرسه و آموزش و پرورش شروع شود و تا سطوح عالی دانشگاهی ادامه داشته باشد تا مهارت‌آفرینی و کارآفرینی تقویت شود و این، تعریف دانشگاه نسل سوم است تا فارغ‌التحصیل بتواند خودش، کارآفرین باشد».

دکتر عزیزی اظهار داشت:« در بخش ایده ها و اختراعات 12 ایده‌ی نو و برتر به دبیرخانه رسیده که یک ایده‌ی دانشجویی به‌عنوان ایده‌ی برتر شناخته شد و50 مخترع، اختراعات خود را ارائه کردند که از بین آنها، یک مخترع برتر، انتخاب و تجلیل می‌شود».

وی خبر داد که جشنواره‌ی انتخاب پژوهشگران برتر استان نیز چهارشنبه برگزار می‌شود.

جانشین رئیس ستاد هفته‌ی پژوهش و فناوری استان ادامه داد:« 500 فناور در قالب 150 شرکت فناور به ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان معرفی شدند که از این تعداد 2 فناور برتر و یک کارآفرین برتر، بر مبنای شاخص دانش‌بنیان، تجلیل خواهند شد».

دکتر عزیزی خبر داد که جشنواره‌ی دانش‌آموزی پژوهش را نیز، اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«برنامه‌ریزی شده است دانش‌آموزان از نمایشگاه پژوهش که در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان برپاست، هر روز، صبح و عصر از نمایشگاه بازدید کنند و باید کوشش کنیم دانش‌آموز فقط به محفوظات نپردازد بلکه باید به سوی کارآفرینی و پژوهش‌محوری کاربردی برود و در سطح دانشگاه‌ها نیز چنین باشد».

وی اظهار داشت:«چالش اصلی در استان، تجاری‌سازی ایده‌هاست؛ زیرا گاهی اوقات توان رقابت‌پذیری محصولات داخلی پایین است و ما باید تلاش کنیم توان رقابت‌پذیری را ارتقاء دهیم و از تولیدات داخلی استان، حمایت کنیم».

او توضیح داد:«در راستای تقویت کارآفرینی و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت، دفتر ارتباط دانشگاه و جامعه به سطح مدیریت ارتقاء یافت و تفاهم‌نامه‌های پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه لرستان با برخی صنایع استان از جمله پتروشیمی و کشت و صنعت منعقد شده است که یک گام مهم در راستای تقویت پژوهش‌های کاربردی و مهارت‌آموزی است». 

گفتنی است این هفته، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان لرستان، در سالن بزرگ ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان، واقع در کمالوند خرم‌آباد، برپاست.

در استان لرستان، هفته‌ی پژوهش و فناوری، از چهارم تا نهم آذرماه است.


 


۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰
۳۲۸۲ بازدید