اخبار

آمادگی دانشگاه‌های استان برای حضور دانشجویان در آیین تجدید بیعت لرستانی‌ها با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری

۱۳۹۶/۰۹/۰۱

در جلسه‌ی هماهنگی مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های استان، بر مشارکت دانشجویان در آیین بیعت لرستانی‌ها با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، تأکید شد.

ظهر روز چهارشنبه اول آذرماه، با حضور مسئولان فرهنگی دانشگاه‌های استان لرستان و به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل، در محل اتاق کار وی، جلسه‌ی بحث و گفت‌وگو و هماهنگی برای شرکت دانشجویان در آیین تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، که قرار است 11 آذرماه در مرقد مطهر حضرت امام (ره) انجام شود، تأکید شد.

بنیاد «بیعت و مردم‌سالاری»، متولی این برنامه است.

بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در تاریخ 11 آذرماه 1341 در مسجد اعظم قم، علیه قانون انجمن‌های ولایتی و ایالتی حکومت طاغوت که سوگند خوردن نمایندگان به قرآن کریم را حذف کرده بود، سخنرانی کردند.

لرستانی‌ها (به‌ویژه منطقه‌ی جاپلق)، چند روز قبل از این سخنرانی، به حضرت امام (ره) نامه نوشتند و اعلام بیعت کرده بودند.

بنیاد بیعت و مردم‌سالاری، تلاش می‌کند روز 11 آذرماه هر سال، به‌عنوان «روز لرستان»، در تقویم، ثبت شود. نماینده‌ی این بنیاد نیز در جلسه‌ی ظهر چهارشنبه حضور داشت.

همچنین در این جلسه، درباره‌ی برنامه‌های بزرگداشت مراسم روز دانشجو (16 آذرماه) و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه (27 آذرماه)، تبادل نظر شد.


 


۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰
۳۰۱۰ بازدید