اخبار

تأکید معاون اقتصادی استاندار لرستان و دبیر کارگروه پژوهش استان بر تقویت «پژوهش‌های کاربردی»

۱۳۹۶/۰۸/۳۰

معاون اقتصادی استاندار لرستان و رئیس دانشگاه لرستان بر توجه بیشتر به پژوهش‌های کاربردی و تسریع روند کارشناسی برای نهایی‌شدن سند آمایش علم و فناوری لرستان، تأکید کردند.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهندس مهرداد غضنفری در جلسه‌ی کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان که صبح روز دوشنبه 29 آبان در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«سند آمایش علم و فناوری استان لرستان، یک چشم‌انداز و نقشه راه است که مراحل پایانی نهایی‌شدن آن در حال انجام است و در این سند، وظیفه‌ی هر اداره و دستگاهی مشخص شده است».

غضنفری، تصریح کرد:«کشورهای توسعه‌یافته به موضوع پژوهش، اهمیت و اعتبار فراوان می‌دهند و ما نیز باید در این مسیر حرکت کنیم».

وی اظهار داشت:«هفته‌ی پژوهش در پیش است و همه ادارات باید کوشش کنند در برنامه‌های این هفته، فعالانه مشارکت داشته باشند و اقدامات پژوهشی خود را برای افکار عمومی تشریح کنند».

رئیس دانشگاه لرستان و دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، دکتر خسرو عزیزی نیز در این جلسه گفت:«فراخوانی که برای تهیه پیش‌نویس سند علم و فناوری استان لرستان اعلام شد مورد استقبال پژوهشگران و محققانی از دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه‌های تربیت‌ مدرس، علامه طباطبایی و شهید بهشتی قرار گرفت».

وی افزود:«این موضوع که پژوهش‌ها در راستای توسعه‌ی استان باشند، مورد توجه در این سند است».

عزیزی، بیان کرد:«در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه و در دانشگاه لرستان، دفتر ارتباط دانشگاه با جامعه، به سطح مدیریت ارتقاء یافت و همکاری‌های خوب پژوهشی بین دانشگاه لرستان با مراکزی همچون کشت و صنعت، پتروشیمی و برق و آب، در حال انجام است».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«در سند علم و فناوری استان به اقتصاد دانش‌بنیان نیز توجه شده است».

وی توضیح داد:«هفته‌ی پژوهش در پیش است و احکام اعضاء ستاد هفته‌ی پژوهش استان، صادر شده است».

او ادامه داد:«باید از پژوهش‌های کاربردی، بیش از گذشته حمایت کرد و در بخش فناوری نیز با تداوم حمایت‌ها، روند تبدیل ایده به ثروت تسریع خواهد شد».

در این جلسه که جمعی از مدیران ادارات استان حضور داشتند هرکدام از اعضاء، دیدگاه‌های خود را درباره‌ی پژوهش و پیش‌نویس نهایی سند آمایش علم و فناوری استان، مطرح کردند.

هفته‌ی پایانی آذرماه هر سال، تحت عنوان هفته‌ی پژوهش، نام‌گذاری شده است.


 


۱۳۹۶/۰۸/۳۰ - ۰۰:۰۰
۳۲۸۵ بازدید