اخبار

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بحران آب، جدی است/ اصلاح الگوی کشت و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن در بخش کشاورزی

۱۳۹۶/۰۸/۲۴

رئیس دانشگاه لرستان گفت:«بحران آب یک بحران جدی در کشور ماست».

دکتر خسرو عزیزی در گردهم‌آیی اجرای طرح ارتقاء توانمندسازی صیانت از منابع آب استان که صبح روز چهارشنبه 24 آبان‌ماه با حضور برخی مدیران استان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد تشریح کرد:«بحران آب را باید جدی گرفت و با استفاده از نقطه نظرات صاحب‌نظران و با یک همکاری همگانی مدیریتی، بایستی به اجرای مستمر راهکارها پرداخت».

وی تأکید کرد عمده‌ی مصرف آب در بخش کشاورزی است و باید روش‌های نادرست این حوزه اصلاح شوند.

او توضیح داد:«حفر چاه‌های غیرمجاز، روش‌های نادرست و سنتی آبیاری و بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب از چالش‌ها در بخش کشاورزی است».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:«باید الگوی کشت در جهت کشت گیاهان مقاوم در برابر کم‌آبی، اصلاح شود و از تکنولوژی‌های جدید برای استفاده‌ی بهینه از آب استفاده شود».

دکتر خسرو عزیزی که دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی کشاورزی است، تلنگر زد:«موافق نیستم که بگوییم جنگ جهانی سوم، جنگ آب خواهد بود؛ زیرا این گزاره، نوعی تلقین منفی به جامعه است».

وی تبیین کرد:«باید با احساس وظیفه‌ی همگانی، کوشش کنیم فرهنگ درست مصرف‌کردن آب و استفاده‌ی بهینه از این منبع خدادادی را در جامعه نهادینه کنیم».

گفتنی است این گردهم‌آیی با همکاری مشترک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، سعید رازانی و معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، محمدتقی شاکرمی نیز در این گردهم‌آیی، حضور داشتند.

همچنین مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان، رضا میرزایی و مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست لرستان، مهرداد فتحی‌بیرانوند از حاضران در گردهم‌آیی بودند.

 

پاسخ به پرسش‌های اعضای هئیت علمی و دانشجویان، از برنامه‌های این گردهم‌آیی بود. 



۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰
۳۶۸۶ بازدید