اخبار

سخنرانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان برای دانشجویان در راستای تقویت آگاهی‌بخشی برای مقابله با مواد مخدر

۱۳۹۶/۰۸/۲۱

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان به دانشگاه لرستان آمد و برای دانشجویان درباره مواد مخدر، سخنرانی آگاهی‌بخش کرد.

ظهر روز شنبه 20 آبان‌ماه با میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان و همکاری و همیاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، مجتبی بیرانوند در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان با حضور دانشجویان برای آنها سخنرانی کرد وگفت:«جمهوری اسلامی ایران هم در بخش نرم‌افزاری و هم در بخش سخت‌افزاری، مبارزه‌ای جدی و مستمر با مواد مخدر داشته است و دانشگاه در بخش آگاهی‌بخشی و نرم‌افزاری نقش بسیار مهمی داراست».

وی توضیح داد:«در بخش سخت‌افزاری و مقابله‌ای تاکنون در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، دهها نفر شهید و جانباز شده‌اند».

بیرانوند تشریح کرد:«قبلاً مواد مخدر از نوع سنتی بود اما الان بیش از 400 نوع ماده‌ی مخدر صنعتی هست که با یک بار مصرف‌کردن فرد را معتاد می‌کند و به همین علت ضرورت دارد مباحث آگاهی‌بخشی پیشگیرانه در جامعه تقویت شوند».

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله فاضلی نیز در سخنان کوتاهی بر ترویج آگاهی‌بخشی بیشتر در جامعه به‌ویژه در سطح جوانان و دانشجویان برای مقابله با پدیده‌ی شوم و خانمان‌برانداز مواد مخدر تأکید کرد.

وی توضیح داد:«از عوامل اعتیاد، بیکاری است و باید با شناخت دقیق عوامل اعتیاد با همه‌ی علل ایجاد اعتیاد در جامعه مبارزه کرد».


 


۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰
۲۹۸۵ بازدید