اخبار

دعوت رئیس دانشگاه لرستان از مردم به‌ویژه دانشگاهیان استان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز ملی مبارز با استکبار جهانی

۱۳۹۶/۰۸/۱۲



رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی از اقشار مختلف مردم به‌ویژه جامعه‌ی دانشگاهیان خواست در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، حضور گسترده‌ای داشته باشند.
متن پیام رئیس دانشگاه لرستان به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
سیزدهم آبان‌ماه هر سال به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است.
این روز یادآور رهبری مجاهدانه‌ی حضرت امام (ره) برای مبارزه با آمریکای مستکبر است که از سال 42 شروع شد و در سال 43 ، در مبارزه علیه قانون کاپیتولاسیون به یک نقطه‌ی عطف در استقلال‌خواهی ملت ایران و رهایی از بند وابستگی به بیگانگان تبدیل شد.
در سال 57 نیز در مبارزات ملت استکبارستیز ایران، همواره دانش‌آموزان و دانشجویان، نقش مشارکتی پررنگی همراه دیگر اقشار مردم داشتند و تحت رهبری حضرت امام (ره)، نظام طاغوت ستم‌شاهی را برانداختند و نظام مردم‌سالار دینی «جمهوری اسلامی»، برپا کردند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان پیرو خط امام (ره) به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پرداختند و امام (ره) نیز از این حرکت استکبارستیزانه‌ی دانشجویی حمایت کردند. 
امروز هم تحت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، هدف مبارزه با استکبار جهانی، با قدرت هرچه‌تمام، دنبال می‌شود تا استقلال و آزادی ملت ایران، صیانت شود که این استقلال و آزادی، محصول انقلاب شکوهمند اسلامی و فداکاری‌ها و از جان‌گذشتگی‌های شهیدان است. 
از همه‌ی هم‌استانی‌های همیشه در صحنه به‌ویژه جامعه‌ی دانشگاهیان استان تقاضا دارم در راهپیمایی 13 آبان‌ماه ـ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ـ حضور گسترده‌ای داشته باشند تا باردیگر، حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به‌ویژه آرمان استقلال‌خواهی که تجلی‌اش شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» است، با اقتدار و حضور مردمی، به جهانیان نشان داده شود.


۱۳۹۶/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰
۳۳۱۰ بازدید