اخبار

دانشگاه لرستان و تداوم تلاش‌ها برای تهیه سند آمایش علم و فناوری استان

۱۳۹۶/۰۸/۰۸

در ادامه‌ی تلاش دانشگاه برای تهیه‌ی سند آمایش علم و فناوری استان، جلسه‌ای با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس، تشکیل شد.  

در این جلسه که صبح روز دوشنبه 8 آبان‌ماه در اتاق جلسات حوزه‌ی ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر داریوش یاراحمدی، مسئول دبیرخانه سند علم و فناوری استان، دکتر محسن عارف‌نژاد و دکتر کریمیان‌اقبال _ از اعضای هئیت علمی دانشگاه تربیت‌مدرس‌_  حضور داشتند، درباره تداوم تلاش‌ها برای تهیه آمایش علم و فناوری استان لرستان، بحث و گفت‌وگو شد.

 سند آمایش علم و فناوری استان لرستان که قرار است برای یک افق ده ساله نوشته شود، وظایف ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه‌ی علم و فناوری را مشخص می‌کند و این موضوع با توجه به نیازها و ظرفیت‌های استان لرستان در زمینه‌ی علم و فناوری، صورت می‌گیرد.

کارشناسان علم و فناوری ادارات استان نیز در تهیه این سند، مشارکت دارند. ریاست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان را استاندار عهده‌دار است و رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، دبیر این کارگروه استانی است.

حوزه علم و فناوری از حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، ذیل اقتصاد مقاومتی است. در همین زمینه، مرکز شتابدهی و کارآفرینی دانشگاه لرستان برای حمایت از فناوران استان به بهره‌برداری رسیده است.

برخی کارشناسان حوزه‌ی علم و فناوری نیز در این جلسه حضور داشتند.


 


۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰
۳۴۲۵ بازدید