اخبار

شرح مهم ترین اقدامات انجام شده در دانشگاه لرستان و بیان مهم ترین مشکلات از زبان رئیس دانشگاه در دیدار و گفتگو با اعضای کمیسیون آموزش مجلس

۱۳۹۶/۰۸/۰۵

 

رئیس دانشگاه لرستان در جمع اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اقدامات انجام شده مجموعه مدیریتی دانشگاه برای توسعه کیفی دانشگاه لرستان را توضیح داد و مشکلات و مطالبات را نیز مطرح کرد.

دکتر خسرو عزیزی، در جلسه این کمیسیون که عصر روز پنجشنبه 4 آبان ماه در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان تشکیل شد، بیان کرد:«سیاست دانشگاه حرکت کردن به سوی دانشگاه نسل سوم بوده است و از دستاوردهای مهم در این دوره، تهیه سند راهبردی دانشگاه لرستان برای افق 1404 بوده است».

وی تشریح کرد:«دانشگاه در دوره دولت یازدهم مأموریت‌گرا شده است و دانشگاه لرستان در حال حاضر بیش از 280 عضو هیئت علمی دارد».

او افزود:«طرح کالبدی دانشگاه لرستان براساس شاخص‌های مدیریت سبز به‌روز رسانی شده است و همچنین سند علم و فناوری استان لرستان در حال تهیه است که از اقدامات انجام شده در این دوره بوده‌اند».

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد در این دوره، بسیاری از زمین‌هایی که قبلاً از زمین‌های دانشگاه لرستان بودند و به مسکن مهر اختصاص داده شده بودند سند قطعی به نام دانشگاه لرستان برایشان صادر شد و به دانشگاه لرستان بازگردانده شدند.

او خبر داد که بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه لرستان در جهت کارآفرینی و مهارت‌آفرینی بوده است و رشته‌های همچون باستان‌شناسی در دانشگاه ایجاد شدند تا در مسیر تناسب بین رشته‌های دانشگاهی با ظرفیت‌ها و نیازهای استان گام برداریم.

دکتر عزیزی از افزایش سهم بودجه پژوهشی به 11 درصد از سهم بودجه خبر داد که قبلاً فقط سه درصد بوده است.

او از ساخت پروژه‌های در دانشگاه لرستان از جمله توسعه دانشکده علوم پایه، ساخت ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان و تجهیز و ساخت و نوسازی بخش‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان خبر داد که در دوره‌ی دولت تدبیر و امید صورت گرفته و در حال انجام هستند.

رئیس دانشگاه لرستان، از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه برلین آلمان گفت که از ارکان دیپلماسی علمی است.

دکتر عزیزی گفت:«انجمن‌های دانشجویی، تشکل‌ها و کانونها و نشریات دانشجویی نیز با گرایش‌های سیاسی مختلف در چارچوب قانون مشغول به فعالیت هستند».

وی از تکمیل ظرفیت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دختر خبر داد و گفت هیچ‌گونه کمبودی در بخش خوابگاه‌های دختران نداریم ولی در بخش پسران کمبود داریم که تقاضا این است در بخش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر جوار دانشگاه، همکاری صورت گیرد تا بتوانیم به دانشجویان اختصاص بدهیم.

رئیس دانشگاه لرستان از راه‌اندازی مراکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان و افتتاح مرکز آگاهی‌بخشی و امداد و پشتیبانی دانشگاه لرستان (آپا) در این دوره خبر داد.

دکتر عزیزی توضیح داد:«مرکز شتابدهی و کارآفرینی در دانشگاه لرستان افتتاح شد که در جهت هدایت ایده‌ها به سوی کارآفرینی و خلق ثروت است و پهنای اینترنت نیز در این دوره از 34 مگابایت به بیش از 150 مگابایت افزایش یافته است». 

او مشکل نبود تقاطع غیرهم‌سطح را هم مطرح کرد و خواستار شد در این زمینه همکاری و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

رئیس دانشگاه لرستان مطالبه مطرح کرد که سایت مرکزی دانشگاه لرستان فاقد ساختمان مستقل برای دانشکده ادبیات و علوم انسانی است و نیاز است مجلس در زمینه‌ی تأمین اعتبارات پیگیری‌ها را انجام بدهد.

دکتر عزیزی خواستار شد دانشگاه لرستان یک استخر شنا داشته باشد و اعتبارات تأمین بشود. او از مشکلات مرتبط با آب و فاضلاب دانشگاه لرستان گفت و خواستار رفع مشکل شد.

رئیس دانشگاه لرستان، به مشکلات مراکز اقماری وابسته به دانشگاه‌ لرستان در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و خواستار این شد که ردیف بودجه‌ای برای رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی این‌گونه مراکز درنظر گرفته شود. دکتر عزیزی سایر مشکلات و مطالبات مرتبط با دانشگاه لرستان را نیز مطرح کرد.  

گفتنی است نماینده خرم آباد و چگنی در مجلس و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد بیرانوندی نیز در این جلسه حضور داشت.


 


۱۳۹۶/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰
۴۱۴۱ بازدید