اخبار

بازدید اعضاء کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از دانشگاه لرستان

۱۳۹۶/۰۸/۰۴

 

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از دانشگاه لرستان بازدید کردند.

بعدازظهر روز پنجشنبه 4 آبان‌ماه، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی که رئیس آن دکتر محمدمهدی زاهدی است وارد دانشگاه لرستان شدند و مورد استقبال رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، معاونان دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی قرار گرفتند.

آنها در صبح همین روز با رؤسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان دیدار و گفت‌وگو کرده بودند.

این کمیسیون به دعوت نماینده خرم‌اباد و چگنی در مجلس، دکتر محمد بیرانوندی که خود عضو کمیسیون است به خرم‌آباد آمدند.

استاندار لرستان، دکتر سیدموسی خادمی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، دکتر حبیب‌اله خجسته‌پور نیز اعضا کمیسیون را همراهی می‌کردند.

اعضای کمیسیون در ابتدای ورود به پردیس کمالوند دانشگاه لرستان بر سر مزار سه شهید گمنام حضور پیدا کردند و ادای احترام کردند.

سپس راهی سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان شدند و به گفت‌وگوی صمیمی با رؤسای دانشگاه‌های استان لرستان از جمله دانشگاه‌های لرستان، پیام‌ نور، غیرانتفاعی، علمی کاربردی استان، فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای پرداختند و هرکدام از رؤسا از ویژگی‌های دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان سخن گفتند و مطالبات و مهم‌ترین مشکلات حوزه‌ی کاری خود را بیان کردند.

از جمله اینکه توقع از مجلس دارند که در بحث تخصیص‌های اعتباری و مالی، توجه بیشتری به استان‌های کمترتوسعه‌یافته همچون استان لرستان داشته باشند.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز ضمن اینکه به مهمانان خوش‌آمد گفت یک گزارش کامل از ویژگی‌های دانشگاه لرستان و اقدامات انجام شده از سال 93 تاکنون ارائه کرد و همچنین در بخشی از سخنانش نیز به بیان مهم‌ترین مشکلات و مطالبات حوزه‌ی کاری دانشگاه لرستان پرداخت.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدمهدی زاهدی نیز،نظرات خود درباره ضرورت مهارت‌آفرین‌تر شدن دانشگاه‌های کشور ارائه کرد و قول داد برای پیگیری مطالبات رؤسای دانشگاه‌های استان اقدامات مرتبط با حوزه‌ی کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس را انجام بدهد.

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ساختمان در حال ساخت تکمیل کننده‌ی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان نیز بازدید کردند و رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی توضیحات لازم را ارائه کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد روشن نیز در این نشست حضور داشت.

رؤسای مراکز اقماری آموزش عالی استان که وابسته به دانشگاه لرستان هستند در این نشست حضور داشتند.

غروب روز پنجشنبه وقتی نشست تخصصی اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس به پایان رسید اعضا به پردیس دانشگاهی دانشگاه پیام نور استان رفتند و از آن دانشگاه نیز بازدید کردند. رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان، دکتر منوچهر ططری است.



۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰
۵۲۸۲ بازدید