اخبار

دانشگاه لرستان، کارگاه «امنیت سایبری» را برگزار می‌کند

۱۳۹۶/۰۷/۳۰

 

مرکز تخصصی آپای دانشگاه لرستان، اولین کارگاه امنیت سایبری را همزمان با هفته‌ی پدافند غیرعامل، برگزار می‌کند.

در جلسه‌ای که روز شنبه 29 مهرماه در مرکز آپای دانشگاه لرستان (مرکز آمادگی و پشتیبانی دانشگاه لرستان؛ ویژه‌ی امنیت سایبری استان)، با حضور اعضای کمیته فاوای دستگاه‌های اجرایی (فناوری و اطلاعات) و مدیر کل حراست استان برگزار شد، موضوع همکاری این مرکز تخصصی با اداره کل حراست استان، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این جلسه که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تشکیل شد، دکتر مجتبی علیزاده، مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه لرستان بر آمادگی این مرکز برای خدمات‌رسانی به  دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌ی افزایش سطح امنیت این دستگاه‌ها تأکید کرد.

بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده، مرکز آپای دانشگاه لرستان که به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز امنیت سایبری استان مشغول به فعالیت است، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌ی امنیت سایبری بر اساس نیاز دستگاه‌های دولتی سطح استان، خواهد کرد.

به همین منظور و به مناسبت هفته‌ی پدافند غیرعامل، اولین کارگاه آموزشی امنیت سایبری، هفته‌ی آینده در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

در پایان جلسه، از خدمات ارائه شده‌ی دانشگاه لرستان که توسط مرکز آپای این  دانشگاه، در جهت افزایش امنیت سایبری استان و اهداف پدافند غیرعامل است، قدردانی شد.

گفتنی است یکی دیگر از بخش‌های مرکز آپا، آزمایشگاه امنیت شبکه است که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، در هفته‌ی دولت امسال با اعتباری بیش از 200 میلیون تومان افتتاح شد. این آزمایشگاه، اولین آزمایشگاه امنیت شبکه در استان لرستان است.  

مرکز آگاهی، پشتیبانی و امداد (آپا) دانشگاه لرستان، در شهریورماه 95 افتتاح شد و یک مرکز تخصصی برای آموزش مباحث امنیت سایبری و مقابله با تهدیدات سایبری است.

هر سال، از دوم تا هفتم آبان‌ماه با عنوان هفته‌ی پدافند غیرعامل، نام‌گذاری شده است.

مرکز تخصصی آپای دانشگاه لرستان در همکاری با پدافند غیرعامل استانداری لرستان که مدیرکل آن «علی سیف» و همکاری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان که مدیرکل آن، «شهاب حیدری» است و همیاری دیگر سازمان‌های ذی‌صلاح در این حوزه، مشغول به فعالیت است.  


 


۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰
۳۳۶۳ بازدید