اخبار

کنگره گرامیداشت آیت الله موموندی به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار می شود

۱۳۹۶/۰۷/۲۹

 

کنگره گرامیداشت زنده‌یاد «آیت‌الله کاظمی‌موموندی» در دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

صبح روز شنبه 29 مهرماه، جلسه‌ی هماهنگی برای برگزاری کنگره زنده‌یاد آیت‌الله «کاظمی‌موموندی»، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل برگزار شد تا دانشگاه لرستان با همکاری نهادهای فرهنگی مذهبی استان، کنگره بزرگداشت را برگزار کند.

قرار است اردیبهشت‌ماه 97 کنگره گرامیداشت در دانشگاه لرستان برگزار شود. نوه دختری زنده‌یاد آیت‌الله کاظمی‌موموندی _ علی‌محمد محمدی‌_ در جلسه‌ی هماهنگی حضور داشت.

مدیر مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدلطف‌اله حیات‌الغیب و رابط دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدمهدی روشن، همچنین عبدالرسول بهمانی (از اقوام نزدیک زنده‌یاد آیت‌الله کاظمی‌موموندی)، و یدالله ستوده (مدیر انتشارات شاپورخواست) نیز در این جلسه‌ی هماهنگی، حضور داشتند. جلسه در اتاق محل کار معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان (پردیس کمالوند) برگزار شد.     

زنده‌یاد آیت‌الله حاج شیخ فرج‌الله کاظمی‌موموندی در سال 1269 هجری خورشیدی در روستای گلباغی شهرستان دلفان، دیده به جهان گشود و در دوران پهلوی اول و دوم از جمله روحانیت مبارز علیه نظام پهلوی بود که همراه با روحانیان برجسته‌ای همچون شهید مدرس، آیت‌الله کاشانی و شهید نواب صفوی، به ایستادگی و مقاومت در برابر حکومت‌های ستم‌شاهی پهلوی اول و دوم، دست زد.

وی در سال 1342 به رحمت ایزدی رفت و در جوار بارگاه مقدس و ملکوتی حضرت امام علی (ع) در  آرامستان وادی‌السلام نجف اشرف به خاک سپرده شد. او از جمله مفاخر دینی و مذهبی استان لرستان است. روحش شاد و یادش گرامی باد.  

از برنامه‌های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، آن است که گرامیداشت مفاخر علمی، فرهنگی و مذهبی استان لرستان، برگزار شود.

دکتر فلاحی‌اصل می‌گوید:«باید همیشه از بزرگان و مفاخر دینی، علمی، اجتماعی و فرهنگی استان تجلیل شود تا فرهنگ قدردانی از نخبگان در جامعه تقویت شود».

در این جلسه، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و معاون وی، هبت‌اله افخمی و سیدرضا جزایری و معاون مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، مهدی امید، حضور داشتند و دیدگاهها و برنامه‌ها، مطرح شدند.   


 


۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰
۳۶۴۳ بازدید