اخبار

آیین معارفه دانشجویان تازه ورود دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۹

 

آیین معارفه و توجهیی فرهنگی، ورزشی متنوعی با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و تأیید رئیس دانشگاه لرستان، در  روز پنجشنبه 27 مهرماه برای دانشجویان جدید پسر و در روز جمعه 28 مهرماه برای دانشجویان جدید دختر برگزار شد.

امسال برخلاف سال‌های گذشته که این آیین معارفه و توجیهی در محل دانشگاه لرستان برگزار می‌شد دهکده مقاومت سید حمزه‌الشهدا واقع در منطقه دره‌گرم خرم‌آباد که یک مجموعه‌ی بزرگ فرهنگی، ورزشی است میزبان آیین بود تا دانشجویان تازه ورود در یک تنوع برنامه‌ای دو روزه، شاهد برنامه‌های متعدد فرهنگی ورزشی باشند و در این برنامه‌ها مشارکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل است. مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی، هبت‌اله افخمی و سرپرست مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، امید سلیمانی است.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در جمع دانشجویان گفت:«دانشگاه محور توسعه است و رویکرد دانشگاه لرستان، گذار به دانشگاه نسل سوم است که ویژگی‌اش کارآفرینی و مهارت‌آفرینی است».

وی پذیرفته شدن دانشجویان تازه ورود در دانشگاه لرستان را به آنها شادباش گفت.

رئیس دانشگاه لرستان بر سه عنصر دانشگاه نسل سوم یعنی آموزش، پژوهش و کاربرد برای رفع معضلات و مشکلات جامعه تأکید کرد و محور بودن دانشگاه برای توسعه را از متغیرهای مهم تقویت اقتصاد مقاومتی دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی نیز ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان تازه ورود و شادباش به آنها به خاطر پذیرفته‌شدن در دانشگاه لرستان، بر تقویت فضائل اخلاقی اسلامی در محیط دانشگاه‌ها تأکید کرد.

وی وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه را برای دانشجویان تازه ورود توضیح داد و به مناسبت ایام محرم و نزدیک‌شدن به اربعین حسینی، از فضائل اخلاقی امام حسین (ع) برای دانشجویان سخن گفت.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت‌اله یونسی و مدیر امور آموزشی دانشگاه لرستان، دکتر قاسم صحرایی نیز هرکدام در سخنانی به تشریح و توضیح بخش‌های مختلف کارکردی دانشگاه لرستان از جمله بخش‌های آموزشی، خوابگاه، تغذیه، سلف سرویس، ایاب و ذهاب و زیرساخت‌سازی‌های تربیت‌بدنی پرداختند و در فضایی گفت‌وگویی، به پرسش‌های دانشجویان تازه ورود پاسخ دادند.

آنها پذیرفته‌شدن دانشجویان تازه ورود در دانشگاه لرستان را به این دانشجویان شادباش گفتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی‌اصل که متولی اصلی برنامه‌ریزی این آیین فرهنگی ورزشی بود در سخنان کوتاهی ضمن عرض خیرمقدم به دانشجویان  تازه‌ورود از تقویت کانون‌های دانشجویی با مشارکت دانشجویان خبر داد تا فرهنگ کار گروهی در سطح دانشجویان تقویت شود.

در این مجموعه‌‌ی گردشگری بزرگ، برای دانشجویان تازه‌ورود، برنامه‌هایی همچون استخر، فوتسال، فوتبال، دوچرخه‌سواری، سنگ‌نوردی و تیراندازی در قالب تفنگ شبیه‌ساز در نظر گرفته شد و دانشجویان ‌تازه‌ورود حاضر در این  آیین در این برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شرکت کردند.

نمازهای ظهر و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه نیز به جماعت در مسجد این مجموعه اقامه شد و دانشجویان ‌تازه‌ورود تا عصر این دو روز را در یک فضای فرهنگی ورزشی سپری کردند و با اتوبوس‌های در نظرگرفته شده به خوابگاه‌های خویش منتقل شدند تا خاطره‌ای خوش از نخستین روزهای تحصیل در دانشگاه لرستان داشته باشند.

دهکده گردشگری، فرهنگی، ورزشی «مقاومت حمزه سیدالشهدا»، در فضای جغرافیایی کنار کوه در شمال شهر خرم‌آباد قرار دارد و یک فضای مناسب برای اجرای برنامه‌های تفریحی فرهنگی ورزشی است. 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالله فاضلی» نیز در این آیین حضور داشت.

اجرای نمایش گروهی در تناسب با موضوعات محرم و همچنین معرفی آثار باستانی تاریخی استان لرستان به دانشجویان ‌تازه‌ورود از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بود که در این آیین، اجرا شد.    

معاون مدیریت حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، «مهدی اْمید» است.



۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰
۴۱۲۱ بازدید