اخبار

مدیر جدید امور پژوهشی دانشگاه لرستان معارفه شد

۱۳۹۶/۰۷/۲۶

دکتر «احمد احمدی‌خلج»، به عنوان مدیر جدید امور پژوهشی دانشگاه لرستان، «معارفه» شد.

با حضور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان و در صبح روز چهارشنبه 26 مهرماه، در محل اتاق کار دکتر فیضیان، از زحمات مدیر پیشین امور پژوهشی دانشگاه لرستان، دکتر داریوش یاراحمدی که هم‌اینک رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی است تقدیر و دکتر احمد احمدی‌خلج که عضو هیئت علمی رشته‌ی زمین‌شناسی دانشگاه لرستان است به‌عنوان مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان، معرفی شد.

در این جلسه‌ی معارفه، دکتر فیضیان، گفت:«رویکرد دانشگاه، حرکت و گذار به دانشگاه نسل سوم است که جایگاه پژوهش در آن بسیار مهم است و فعالیت‌های خوبی در این زمینه از جمله راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهنده و نیز اصلاح آیین‌نامه‌ی ارتقاء علمی اعضای هیئت علمی صورت گرفته تا پژوهش تقویت شود زیرا رکن دانشگاه نسل سوم، پیوند بین پژوهش و کاربرد در جامعه است».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان بر تقویت کارآفرینی در رابطه با دانشگاه نسل سوم، تأکید کرد.

وی از زحمات دکتر یاراحمدی، سپاسگزاری و تقدیر و اظهار امیدواری کرد دکتر احمدی‌خلج هم بتواند زحمات دکتر یاراحمدی را تکمیل کند و گام‌های مؤثرتری برای پیشبرد پژوهش و تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه بردارد.

دکتر فیضیان خواستار شد کتابخانه‌ی مرکزی دانشگاه لرستان و همچنین آزمایشگاه‌های این دانشگاه برای تقویت نقش پژوهش، بیشتر از گذشته، ارتقاء کیفی پیدا کنند.

دکتر احمدی‌خلج هم در سخنانی، زیربنای توسعه‌ی کشور را پژوهش دانست و گفت:«اگر امروزه شاهد هستیم کشورها به توسعه‌یافتگی دست یافته‌اند به خاطر اهمیت دادن به پژوهش بوده و اهمیت دادن به این مقوله در راستای اقتصاد مقاومتی است».

وی تصریح کرد:«معتقدم بسیاری از مشکلات کشور با اهمیت‌دادن به پژوهش‌های کاربردی که در راستای دانشگاه نسل سوم است، رفع می‌شوند و باید به‌سوی پژوهش‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم و از کسب و کارهای دانش‌بنیان حمایت کنیم».

دکتر «احمدی‌خلج»، تأکید کرد:«رویکرد ما نیز ارتقاء کیفی فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان و اعضای هیئت علمی است و از این‌گونه فعالیت‌ها حمایت خواهیم کرد».

مدیر پیشین امور پژوهشی دانشگاه لرستان، دکتر داریوش یاراحمدی نیز گفت:«آنچه بنده انجام داده‌ام وظیفه‌ام بوده و همیشه خود را جزء خانواده‌ی پژوهش می‌دانم».

وی توضیح داد:«ساده‌سازی و تسهیل امور که شروع شده و در راستای مدیریت سبز است باید تداوم داشته باشد».

گفتنی است به پیشنهاد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان و تأیید و ابلاغ رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، دکتر احمد احمدی‌خلج، به‌عنوان مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان منصوب شد.

از زحمات دکتر داریوش یاراحمدی، تقدیر شد و او نیز با حکم رئیس دانشگاه لرستان، به‌عنوان رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان منصوب شده است.  

عکاس: علی نظری


 


۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰
۳۶۹۱ بازدید