اخبار

کارگاه «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی» شروع به کار کرد

۱۳۹۶/۰۷/۲۵

 

 

کارگاه دو روزه‌ی آموزشی «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی»، ویژه استادان  معارف اسلامی دانشگاه‌های استان لرستان، شروع به‌کار کرد. 

این کارگاه آموزشی که با برنامه‌ریزی مشترک معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان به مدت دو روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 25 و 26 مهرماه، با حضور استادان دانشگاهی گروه‌های معارف دانشگاه‌های استان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم اقتصادی و اداری (ساختمان مرکزی) پردیس کمالوند در حال برگزاری است.

در این کارگاه دو روزه، مباحث آموزشی از جمله تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع دستاوردهای جمهوری اسلامی، میزهای تخصصی گرایش‌های پنج‌گانه شامل مبانی نظری اسلامی، اخلاق اسلامی، انقلاب اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، بررسی آخرین تحولات منطقه، بررسی معاهدات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، مهارتهای عمومی مشاوره، تدریس می‌شود. بسته‌های فرهنگی نیز به حاضران داده می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی در این جلسه‌ی افتتاح کارگاه در سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار امیدواری کرد این کارگاه بتواند برای استادان گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان لرستان، مثمر ثمر واقع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، دکتر کوروش ساکی نیز در سخنانی تصریح کرد:«انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملاً فرهنگی و معنوی بود و بایستی معنویت و اخلاق در جامعه تقویت شود و رسالت مهم استادان گروه‌های معارف دانشگاه‌های استان، تقویت این معنویت‌گرایی در جامعه‌ی مدرن امروزی است».

دکتر ساکی تشریح کرد:«انسان امروزی متأسفانه یک انسان کاملاً مادی است و باید این انسان از درون به معنویت برسد و از مبانی و اهداف انقلاب اسلامی نیز معنویت‌گرایی است».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، بیان کرد:«از علتهای افسردگی در جامعه، رواج یکنواختی زندگی است و ترویج معنویت‌گرایی از موانع مهم افسردگی در اجتماع است».

دکتر خطیبی که مدیریت ارتقاء کارآمدی استادان معارف اسلامی را برعهده دارد، سخنرانی کرد و خطاب به استادان، درباره روش‌ها و آیین‌نامه‌ی ارتقاء استادان گروه‌های معارف دانشگاه‌های استان و آموزش مجازی، توضیحاتی ارائه کرد.

استادان تدریس‌کننده در این کارگاه دو روزه عبارتند از:

مهندس حاجی‌زاده: رئیس اداره آموزش مجازی نهاد.

دکتر منوچهر محمدی: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران.

حجت‌الاسلام دکتر شاکرین: مبانی نظری اسلامی.

حجت‌الاسلام دکتر شاطری: اخلاق اسلامی.

آقای پورموسوی: تاریخ و تمدن اسلامی.

آقای سیدافقهی: کارشناس مسائل خاورمیانه.

دکتر عسگری: استاد حقوق بین‌الملل.

حجت‌السلام دکتر مهکام: دکترای روانشناسی عمومی.

 


 


۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰
۳۲۴۱ بازدید