اخبار

رئیس پیشین دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، «تجلیل شد»

۱۳۹۶/۰۷/۲۴

 

از رئیس پیشین دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با برنامه‌ریزی رئیس فعلی این دانشکده، تجلیل شد.

ظهر روز دوشنبه 24 مهرماه، با حضور رئیس فعلی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر داریوش یاراحمدی از رئیس پیشین این دانشکده، دکتر طاهره صادقی‌تحصیلی، تجلیل شد.

دکتر صادقی به مدت هشت سال عهده‌دار ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی بود و دهم مهرماه امسال و با حکم رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، ریاست دانشکده در اختیار دکتر داریوش یاراحمدی قرار گرفت.

در آیین تجلیل که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری (ساختمان مرکزی) دانشگاه لرستان برگزار شد، مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و جمعی از اعضای هیئت علمی این دانشکده، حضور داشتند.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر داریوش یاراحمدی، در سخنانی از خدمات دکتر صادقی تشکر و قدردانی کرد و گفت:«وی زحمات زیادی برای ارتقاء دانشکده کشید به رغم اینکه مشکلات زیادی هم وجود داشت».

دکتر یاراحمدی مهم‌ترین مشکل این دانشکده را نداشتن ساختمان مستقل دانست؛ چرا که هر دو دانشکده فنی و مهندسی و ادبیات و علوم انسانی در یک ساختمان تجمیع هستند و قول داد به نمایندگی از 80 عضو هیئت علمی دانشکده، این مطالبه‌ی جدی را پیگیری کند.

رئیس پیشین دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر صادقی گفت:«دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با بیش از دو هزار دانشجو و 13 گروه آموزشی یک گنجینه‌ و سرمایه معنوی برای استان و بلکه برای کشور است».

وی بیان کرد:«بنده خود را مستحق این جلسه نمی‌دانم و شرمنده‌ هستم».

او توضیح داد:«زمانی که 17/ 18 سال پیش، دانشکده ادبیات و علوم انسانی ایجاد شد بسیار خوشحال شدیم و از آن زمان تاکنون شاهد رشد زیادی در این دانشکده بوده‌ایم».

دکتر صادقی تشریح کرد:«زمانی که دانشکده ایجاد شد فقط دو نفر مدرک دکترا داشتند: یکی مرحوم حاج آقا عیدی و دیگری، دکتر ابراهیم چگنی بود و امروز شاهد هستیم این دانشکده دهها عضو فرهیخته‌ی هیئت علمی برای تدریس دارد».

عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تصریح کرد:«نقد و تضارب آراء باید همچون گذشته و با جدیت بیشتری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تداوم یابد و استقلال معنوی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی دانشکده نیز بایستی تقویت شود».

دکتر صادقی بیان داشت:«همچنین سخنرانی‌ها و همایش‌ها و میزگردهای علمی باید بیشتر شوند و تداوم یابند».

رئیس پیشین دانشکده ادبیات و علوم انسانی از همگی طلب حلالیت کرد.

از دکتر صادقی با اهداء هدایایی، تجلیل شد.

دکتر نوری به نمایندگی از مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر غلامرضایی به‌عنوان رئیس اسبق دانشکده ادبیات و پیشکسوت اعضای هیئت علمی این دانشکده و دکتر علی نظری، عضو هیئت علمی به نمایندگی از اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، هر کدام در سخنانی از تلاش‌های دکتر صادقی و اخلاق‌مداری وی سپاسگزاری کردند و اظهار امیدواری کردند دکتر یاراحمدی نیز بتواند در ارتقاء کیفیت همه جانبه‌ی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، موفق باشد.

دکتر سعید فرح‌بخش که عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان و رئیس دانشگاه علمی، کاربردی لرستان است در سخنانی بر قوی‌بودن دو بعد شخصیتی و عملکردی دکتر صادقی تأکید کرد و گفت:«در مقایسه با گذشته، از نظر افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، تعداد مقالات و افزایش دانشجویان و افزایش 20 تا 30 درصدی پذیرفته‌شدگان در مقاطع تحصیلی تکمیلی، همگی نشان‌دهنده‌ی رشد دانشکده ادبیات و علوم انسانی است که مرهون عمدتاً تلاش‌های دکتر صادقی، بوده است».  

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر فلاحی‌اصل نیز در این آیین تجلیل، حضور داشت.


 


۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰
۴۰۷۰ بازدید