اخبار

حضور دانشگاه لرستان در نمایشگاه دستاوردهای دانشگاه‌های کشور در حوزه «مدیریت سبز»

۱۳۹۶/۰۷/۱۶

 

دانشگاه لرستان در دومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی مدیریت سبز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی سراسر کشور که از 15 تا 18 مهرماه در تهران در حال برگزاری است، حضور یافت.

این نمایشگاه در عصر روز شنبه 15 مهرماه با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سیدضیاء هاشمی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در محل سازمان برنامه و بودجه کشور (روبه‌روی محل مجلس شورای اسلامی)، با حضور 39 دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری از سراسر کشور، افتتاح شد.

در این نمایشگاه از دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم و پارک‌های علم و فناوری در زمینه‌های استفاده از انرژی‌های پاک و نو و مدیریت مصرف انرژی، رونمایی می‌شود.

همچنین دستاوردهای اجرایی مدیریت سبز در زمینه‌ی سوخت و روشنایی، بازچرخابی پساب‌ها و فاضلاب‌ها برای استفاده در فضای سبز، در این نمایشگاه معرفی می‌شوند.

از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه، معرفی الگوهای برتر و جدید مصرف انرژی است. رئیس شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی است.

مهندس ایمان بهرامی‌چگنی نیز دبیر این شورا و مسئول غرفه دانشگاه لرستان در نمایشگاه است که به همراه کارشناسان حوزه عمرانی، مهندس شهریار رضایی و مهندس امیر ده‌پیری در غرفه دانشگاه لرستان حضور دارند.

رضایی در مورد جمع‌آوری آب‌های سطحی دانشگاه لرستان و هوشمندسازی آبیاری دو و نیم هکتار از اراضی باغ زیتون دانشگاه، توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه داد. مهندس امین آرامی، مشاور هوشمندسازی آبیاری پروژه آبیاری باغ زیتون دانشگاه لرستان است.  

 در آیین افتتاح نمایشگاه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، عیسی کلانتری نیز حضور داشت.

مدیریت سبز با اقتصاد سبز پیوند خورده است و رویکرد اصلاح الگوی مصرف براساس شاخص‌های اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به توسعه پایدار منطقه‌ای و ملی دارد. صیانت از محیط زیست از مفاهیم اساسی ذیل مدیریت سبز است.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی از غرفه‌های نمایشگاه از جمله غرفه‌ی دانشگاه لرستان، بازدید کرد.

کارشناس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس گرمابدره‌ای نیز در دومین روز نمایشگاه از این نمایشگاه و غرفه‌ی دانشگاه لرستان، بازدید کرد.  

 

 

 

 


۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰
۳۹۷۵ بازدید