اخبار

«تفاهم‌نامه‌ی پژوهشی» بین دانشگاه لرستان و کشت و صنعت، منعقد شد

۱۳۹۶/۰۷/۱۲

 

تفاهم‌نامه‌ی همکاری پژوهشی و تحقیقاتی، بین دانشگاه لرستان و مجتمع کشت و صنعت استان، منعقد شد.

صبح روز چهارشنبه 12 مهرماه، جلسه‌ی انعقاد تفاهم‌نامه‌‌ی تحقیقاتی و پژوهشی با حضور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان و مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت لرستان، دکتر مهدی سرچشمه‌پور و حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان از جمله اعضای هئیت علمی دانشکده‌های کشاورزی و دامپزشکی، در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان منعقد شد تا ارتباط بین دانشگاه و صنعت و ارتباط بین آموزش و پژوهش با «نیازهای کاربردی اقتصاد محلی»، تقویت شود.

رویکرد وزارت علوم آن است که دانشگاه‌ها به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم، حرکت کنند و دانشگاه نسل سوم، دانشگاهی است که متناسب با نیازهای منطقه‌ای و استانی، به تربیت دانشجو می‌پردازد و مهارت‌آفرین و کارآفرین است. تقویت ارتباط بین دانشگاه و اقتصاد محلی، از رسالت‌های دانشگاه نسل سوم است.  

اعضای هیئت علمی حاضر در این جلسه‌ی منتج به تفاهم‌نامه، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و دکتر فیضیان، تصریح کرد:«تقویت پژوهش‌های کاربردی متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان، از جمله اولویت‌های دانشگاه لرستان است و کشاورزی و دامپروری از مهم‌ترین مزیت‌های استان در جهت توسعه‌ی پایدار استانی‌اند».

وی تأکید کرد: «کشاورزی، دامپروری و باغ‌داری، باید از سنتی به مکانیزه سوق پیدا کنند و نقش دانشگاه در این مسیر، یک نقش مهم و اثرگذار است».  

به گزارش خبرنگار ما، مجتمع کشت و صنعت استان لرستان، پس از سال‌ها تعطیلی، با حضور و مشارکت سرمایه‌گذار خارجی اهل عربستان، احیاء شده و قرار است به یک مجتمع پرواربندی پیشرفته‌ی دام و نیز یک مجموعه‌ی گسترده کشاورزی، باغ‌داری و گردشگری تبدیل شود.

مدیرعامل کشت و صنعت لرستان، دکتر «مهدی سرچشمه‌پور» نیز توضیح داد این مجتمع، آماده‌ی همکاری‌های گوناگون علمی و پژوهشی کاربردی با پژوهشگران، استادان دانشگاه و دانشجویان، در راستای تقویت تولید و افزایش راندمان کاری است.

اعضای حاضر در جلسه، بیان کردند که:

تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های کاربردی، بایستی مورد توجه قرار گیرد؛

توصیه این است که فروشگاه‌های کشت و صنعت در سطح شهر ایجاد شوند؛

بسته‌بندی گوشت و فروش به‌صورت بسته‌بندی؛

حمایت بیش از پیش دولت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی؛

تقویت و اجرای طرح‌های تولیدات و پرورش محصولات، با روش گلخانه‌ای؛

حمایت بخش صنعت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات پژوهش‌های کاربردی در تناسب با نیازها و ظرفیت‌های اقتصاد محلی استانی.


۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰
۲۷۳۹ بازدید